Εκπαιδευτικά προγράμματα και παιδαγωγικές εφαρμογές των μουσείων: εμπειρίες απο μουσεία των Η.Π.Α. και η ελληνική πραγματικότητα

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να μελετήσει τις σχέσεις και τις πρακτικές που χαρακτηρίζουν τις σύγχρονες μουσειακές μελέτες με βάση την προσέγγισή τους ως εμπειρίας, εκπαίδευσης και έρευνας που αναδεικνύονται από την λειτουργία των μουσείων. Έτσι, στόχος της διατριβής είναι να διερευνήσει τις εκπαιδευτικές δυνατότητες των μουσείων ως χώρων αισθητικής και πολιτισμικής αγωγής. Ακόμη, να μελετήσει τα εκπαιδευτικά προγράμματα, ειδικότερα των μουσείων των ΗΠΑ, και την συμβολή τους στην καλύτερη μουσειακή αγωγή. Τέλος να διερευνήσει τις σημερινές πρακτικές και δυνατότητες των Ελληνικών μουσείων για την παιδεία και ανάπτυξη της κοινωνίας. Αρχικά μελετάται η λειτουργία του μουσείου σε σχέση με τη μουσειακή εκπαίδευση και ειδικότερα ο σχεδιασμός η προετοιμασία και η προσφορά των επισκέψεων (κεφ. 1). Εξετάζεται η επίδραση των μουσείων και των μουσειακών επισκέψεων για μία καλύτερη στάση ζωής ιδιαίτερα των παιδιών (κεφ. 2). Γίνεται αναφορά στο παρελθόν, το παρόν και στις προσδοκίες των μουσεί ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The main goal of the present research is to study the relations and the practices that characterize the modern museum studies, based on their approach as experience, education and research that emerge from the function of the museums. Thus, the main objective of this thesis is to investigate the educational possibilities of the museums as places of aesthetic and cultural development. Also, to study the educational programs, especially of the museums of the USA, and their contribution to a better museum education. Finally, to investigate the current practices and possibilities of the Greek museums for the education and development of the society. At the beginning, the operation of the museum is studied in relation to the museum education and especially the planning, preparation and offerings of museum visits (Chap. 1). The influence of museums and museum visits are examined for a better attitude of life, particularly of children (Chap. 2). Reference is made to the past, present and the ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/32383
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/32383
ND
32383
Συγγραφέας
Μίτσελλ, Ειρήνη-Ελπίδα (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2006
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστημών του Ανθρώπου. Τμήμα Παιδαγωγικό Προσχολικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Δεληγιάννης Δημήτριος
Νάκου Ειρήνη
Χριστιάς Ιωάννης
Περεντίδης Σταύρος
Αναγνωστόπουλος Βασίλειος
Χαρίτος Χαράλαμπος
Σακκής Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΜΜΕ και Επικοινωνίες
Λέξεις-κλειδιά
Μουσεία; Εκπαιδευτικές απόψεις; Παιδιά; Αισθητική αγωγή
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τ. (273; 212 σ.), πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)