Όταν είσαι γονιός από την τάξη τη δική μας...: ταξικές διαφοροποιήσεις των οικογενειακών μορφωτικών πρακτικών

Περίληψη

Η διατριβή εντάσσεται στο πεδίο της Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης και διερευνά σύγχρονες όψεις της κοινωνικής ανισότητας στην εκπαίδευση. Το αντικείμενο είναι οι εκπαιδευτικές και μορφωτικές πρακτικές οικογενειών από διαφορετικά κοινωνικά στρώματα. Η διατριβή μελετά τη διαφοροποιημένη κατοχή αλλά και ενεργοποίηση υλικών, κοινωνικών και πολιτισμικών πόρων από τους γονείς διαφορετικών κοινωνικών τάξεων, καθώς και τις κοινωνικές διαδικασίες μέσω των οποίων διαμορφώνεται η σχέση της οικογένειας με την εκπαίδευση. Στηρίζεται σε εμπειρική έρευνα με ημιδομημένες συνεντεύξεις στην οποία πήραν μέρος 27 οικογένειες (27 μητέρες και 11 πατέρες) που έχουν παιδιά στην Στ’ δημοτικού. Πρόκειται για δύο ομάδες γονέων οι οποίοι επιλέχθηκαν με βάση δύο δημοτικά σχολεία όπου και φοιτούν τα παιδιά τους. Τα σχολεία βρίσκονται στην περιφέρεια Αττικής και έχουν διαφορετική κοινωνική σύνθεση: το ένα είναι παλιό γνωστό ιδιωτικό του κέντρου της Αθήνας και συγκεντρώνει παιδιά από μεσοαστικά κυρίως στρώματα, ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This doctoral thesis is classified in the field of Sociology of Education and explores contemporary aspects of inequality in education. The study focuses on educational and cultural practices adopted by families from different social classes and explores class differences in possession and activation of material, social and cultural family resources in relation to their children's education. The purpose of the study is to examine, whether and in what ways, socialization processes and cultural practices developed within families from different socio economic background differentiate, and to what extent these differences influence their relation to school.More precisely, the focus of the study lies in parents’ perceptions of their educational role, their aspirations concerning their children's educational and professional future, and in what they actually do in order to support their children. It is suggested that social class has a significant effect on family – school relations and par ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/35669
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/35669
ND
35669
Εναλλακτικός τίτλος
When you are a parent of our class: class differences in family cultural practices
Συγγραφέας
Φάκου, Αιμιλία (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Ασκούνη Νέλλη
Φραγκουδάκη Άννα
Ανδρούσου Αλεξάνδρα
Δραγώνα Θάλεια
Ζαμπέτα Εύη
Καρακατσάνη Δέσποινα
Πλεξουσάκη Έφη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
σχέση οικογένειας- σχολείου; Οικογενειακές μορφωτικές πρακτικές; Κοινωνική τάξη; Ποιοτική έρευνα; Μορφωτικό κεφάλαιο; ορατή -αόρατη παιδαγωγική
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
411 σ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)