Η μουσική δωματίου του Γιάννη Α. Παπαϊωάννου ως το 1965 με έμφαση στα έργα σε τονικό ιδίωμα: ιστορική - αναλυτική μελέτη και κριτική έκδοση

Περίληψη

Στην παρούσα διατριβή διερευνώνται τα 16 έργα μουσικής δωματίου σε τονικό ιδίωμα του Γιάννη Α. Παπαϊωάννου, που γράφτηκαν από το 1936 ως το 1962, σε συνάρτηση με στοιχεία του βίου και της καλλιτεχνικής του προσωπικότητας, όπως και με αναφορές και συγκρίσεις με το υπόλοιπο έργο του και με το ιστορικό πλαίσιο δημιουργίας του, ελληνικό και ξένο.Διακρίνεται ότι υπάρχουν ορισμένες σταθερές ύφους, που διατρέχουν τη δημιουργία του συνθέτη, όπως, καταρχάς, η στήριξη στο κλασικό ύφος μοτιβικής και θεματικής οικονομίας και οργάνωσης μορφών, που ξεκινά από το ρομαντικό κλασικισμό και εξελίσσεται σε διαφόρων ειδών νεοκλασικά ιδιώματα, καθώς και το στοιχείο της προγραμματικότητας, που διαφαίνεται ιδιαίτερα μέσω της στοχευμένης χρήσης θεματικών μεταμορφώσεων, υποβλητικών τίτλων, παραθεμάτων και ασυνεχειών υφής, οι οποίες έχουν συνέπειες στα έργα ως «αφηγήσεις» και μπορεί να προσλαμβάνουν ιδεολογικό χαρακτήρα. Διαπιστώνεται ότι δεν είναι εφικτός ο αυστηρός διαχωρισμός σε υφολογικές περιόδους, καθώς ο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation discusses Yannis A. Papaioannou’s 16 chamber music works using tonal harmonic idiom (1936-1962). This analysis is conducted in conjunction with a biographic survey and with comparisons with the rest of his work and the Greek and international contemporary historical frame.One can detect some main stable stylistic features throughout the composer’s output: firstly, the foundation upon a classical style of motivic and thematic economy and organization of form, which commences with romantic classicism and evolves into various neoclassical idioms; also a programmatic element, which becomes particularly apparent through use of thematic transformation, suggestive titles, quotations and textural interruptions, which have narratological consequences and may acquire ideological character. One finds that a strict categorization of his output in stylistic periods is not possible, since different main axes of style and aesthetics can be detected, which have not been followed only ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/35602
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/35602
ND
35602
Εναλλακτικός τίτλος
The chamber music of Yannis A. Papaioannou until 1965, with emphasis on the works in tonal idiom: a historical - analytical case study and critical edition
Συγγραφέας
Θεοδωρίδου, Πολυξένη (Πατρώνυμο: Χρήστος)
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Μαλιάρας Νίκος
Γιάννου Δημήτριος
Ζερβός Γεώργιος
Μπαμίχας Πύρρος
Τσούγκρας Κωνσταντίνος
Σακαλλιέρος Γεώργιος
Χάρδας Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
660 σ., πιν., ευρ. + 1 Παρτιτούρες
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)