Η συγκρότηση ανδρικών ταυτοτήτων στο σχολικό και στο ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο στην Κύπρο

Περίληψη

Στην παρούσα εργασία μελετούνται οι νεανικές ανδρικές ταυτότητες στην ελεύθερη περιοχή Αμμοχώστου. Συγκεκριμένα, εξετάζονται οι παραστασιακές επιτελέσεις των αγοριών της Στ’ τάξης Δημοτικού Σχολείου - εντός και εκτός του σχολικού θεσμού και χώρου - ως προς τον ανδρισμό. Ειδικότερα, διερευνούνται οι λόγοι και οι πρακτικές – δραστηριότητες, ως παραστασιακές επιτελέσεις, που διακινούνται από τα αγόρια της έρευνας σε πεδία όπως η σχολική τάξη, η σχολική αυλή, οι ποδοσφαιρικές ακαδημίες, το γυμναστήριο, οι σχολές πολεμικών τεχνών, οι σχολές χορού και τα κυνηγετικά πεδία, το κατηχητικό σχολείο και το σφαιριστήριο στην ελεύθερη περιοχή Αμμοχώστου∙ δηλαδή, οι παραστασιακές εκείνες επιτελέσεις, που συντελούν στη διαμόρφωση της νεανικής ανδρικής ταυτότητας στα πιο πάνω πεδία.Διεξήχθηκαν επιτόπιες παρατηρήσεις (συμμετοχικού και μη χαρακτήρα) σε ανάλογα πεδία και λήφθηκαν συνεντεύξεις (ατομικές και ομαδικές) από είκοσι τρία (23) αγόρια. Το ερευνητικό υλικό που προέκυψε από τις επιτόπιες παρατηρήσ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This paper studies the young male identities in the free area of Famagusta. More specifically, it examines dramatic performances of boys in sixth grade elementary school - inside and outside the school institution and space - in terms of their masculinity. In particular, it explores the reasons and practices - activities as dramatic performances, set in motion from the boys of research in areas such as the classroom, the school yard, football academies, gym, martial arts schools, dance schools and hunting fields, Sunday school and poolroom in free Famagusta area ∙ i.e., the dramatic those performances, which helped create the juvenile male identity in the above fields. Field observations (participatory and non-participatory character) have been conducted in similar fields and obtained interviews (individual and group) of twenty-three (23) boys. The research material obtained from field observations and interviews was analyzed using as a tool the Feminist Critical Discourse Analysis and ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/34620
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/34620
ND
34620
Εναλλακτικός τίτλος
The constitution of masculinities at school and the wider social context in Cyprus
Συγγραφέας
Ανδρέου, Ανδρέας (Πατρώνυμο: Αντώνης)
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Κοινωνικών και Πολιτισμικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Κογκίδου Δήμητρα
Τσιάκαλος Γεώργιος
Τρέσσου Ευαγγελία
Μαρβάκης Αθανάσιος
Μπίμπου Ιωάννα
Ζάχος Δημήτριος
Τουρτούρας Χρήστος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Αγόρια; Αγόρια σχολικής ηλικίας; Ανδρισμοί; Ηγεμονικοί ανδρισμοί; Επιτέλεση; Επιτελεστικότητα; Ομοφοβία; Θεωρία της παραδοξότητας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
227 σ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)