Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΤΗΣ ΔΥΝΑΜΗΣ

Περίληψη

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΙΒΗΣ ΕΙΝΑΙ Η ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΤΗΣ ΔΥΝΑΜΗΣ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΠΟ 5 ΕΩΣ 15 ΕΤΩΝ. ΣΤΗΝ ΠΡΟΚΑΤΑΡΤΙΚΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΥΡΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΕΞΕΤΑΣΘΗΚΑΝ ΣΥΝΟΛΙΚΑ 150 ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΤΗΣ ΤΕΤΑΡΤΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΚΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΡΙΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ. ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΑΤΟΜΙΚΩΝ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΩΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΑΝ ΣΕ 28 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΝ ΣΕ ΙΣΑΡΙΘΜΑ ΣΧΕΔΙΑ ΟΠΟΥ ΠΑΡΙΣΤΑΝΟΝΤΑΝ ΚΙΝΟΥΜΕΝΑ ΚΑΙ ΑΚΙΝΗΤΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ. Η ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΔΕΙΞΕ ΟΤΙ ΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ 73,3 % ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΗΤΑΝ ΣΥΝΕΠΕΙΣ ΜΕ ΚΑΠΟΙΟ ΑΠΟ ΕΠΤΑ ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΝΟΗΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΔΥΝΑΜΗΣ. ΣΤΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΑΝ ΟΙ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΝΑΠΑΡΙΣΤΩΝΤΑΙ ΔΥΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΑΠΟΚΑΛΟΥΝΤΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ "ΔΥΝΑΜΗ". ΜΙΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΑ ΒΑΡΙΑ ΣΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΞΗΓΕΙ ΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥΣ. ΟΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΕΠΗΡΕΑΣΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΕΙΧΑΝ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΔΥΝΑΜΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ, ΣΤΙΣ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

OBJECT OF THE DISSERTATION IS THE STUDY OF THE DEVELOPMENT OF THE CONCEPT OF FORCE IN STUDENTS AGED FROM 5-15 YEARS OLD. THE TOTAL NUMBER OF THE SUBJECTS OF BOTH THE PILOT AND THE MAIN STUDY WERE 150 STUDENTS: KINDERGARTENERS, FORTH, SIXTH AND NINE GRADERS. DURING INDIVIDUAL INTERVIEWS STUDENTS WERE ASKED TO ANSWER TO 28 QUESTIONS REFERED TO EQUAL NUMBER OF DRAWINGS DEPICTING DIFFERENT OBJECTS AT DIFFERENT STATIONARY AND MOVING CONDITIONS. THE ANALYSIS OF THE DATA SHOWED THAT THE RESPONSES OF THE 73,3% OF THE SUBJECTS COULD BE EXPLAINED AS DERIVING FROM THE CONSISTENT USE OF SEVEN MENTAL MODELS OF FORCE. THE YOUNGERSTUDENTS REPRESENTED MENTAL MODELS CONTAINING TWO DIFFERENT NOTIONS BOTH CALLED "FORCE" BY THESE STUDENTS: AN INTERNAL FORCE, WHICH EXISTS WITHIN THE HEAVY OBJECTS AND EXPLAIN THE ABILITY OF THESE OBJECTS TO REACT TO EXTERNAL ACTIONS UPON THEM, AND AN AQUIRED FORCE WHICH EXISTS WITHIN THE HEAVY OBJECTS AND EXPLAIN THE ABILITY OF THESE OBJECTS TO REACT TO EXTERNAL ACT ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/3349
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/3349
ND
3349
Εναλλακτικός τίτλος
THE DEVELOPMENT OF THE CONCEPT OF FORCE
Συγγραφέας
Ιωαννίδης, Χρήστος (Πατρώνυμο: Ι.)
Ημερομηνία
1991
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
ΒΟΣΝΙΑΔΟΥ ΣΤΕΛΛΑ
ΦΡΑΓΚΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
ΤΣΙΑΝΤΖΗ ΜΑΡΙΑ
ΤΖΟΥΡΙΑΔΟΥ ΜΑΡΙΑ
ΖΑΦΡΑΝΑ ΜΑΡΙΑ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Γνωστική ψυχολογία; Διδακτική της φυσικής; ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΔΥΝΑΜΗΣ; Νοητικά μοντέλα; Νοητικές αναπαραστάσεις
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
407 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)