Στατιστική αξιολόγηση των αποτελεσμάτων εφαρμογής της διπλογραφικής λογιστικής μεθόδου σε δημόσιο νοσοκομείο της Αττικής
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Introduction: The implementation of the double-entry bookkeeping method in public hospitals is part of an ambitious effort to restructure and rationalize the public sector in Greece. This study investigates the introduction and implementation of double-entry bookkeeping in a University Hospital of Attica.Objective: The objective of this study was to analyze the observed benefits of Nursing from the use of the double-entry bookkeeping method, to investigate the indicated training framework of the nursing staff, to present the impediments during the implementation of the new system, and finally to submit the relevant proposals for its best utilization in the sector of Health Policy planning.Material-Method: The study’s population includes the heads of the nursing departments of the hospital and a structured questionnaire was used as tool for evaluating the results of the implementation of the double-entry bookkeeping method. For the statistical analysis of the study’s data, the STATA 10 ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (2.91 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.