Διαδικτυακό προσαρμοστικό περιβάλλον κατανόησης κειμένου για εκπαίδευση από απόσταση: αξιοποίηση στη διδακτική της πληροφορικής

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή συμβάλλει στη μάθηση από Κείμενα Πληροφορικής. Το ερώτημα στο οποίο προσπαθήσαμε να απαντήσουμε ήταν αν το έργο των εκπαιδευόμενων πρέπει να διευκολύνεται κατά την ανάγνωση κειμένου καθιστώντας ένα κείμενο πιο κατανοητό ή πρέπει να αυξάνεται η ενεργή εμπλοκή των εκπαιδευόμενων τοποθετώντας εμπόδια στη διαδρομή τους; Στη δεύτερη περίπτωση, τι είδους εμπόδια θα έχουν ωφέλιμη επίδραση στη μάθηση και υπό ποιες προϋποθέσεις; Για να απαντήσουμε στο παραπάνω ερώτημα, μελετήσαμε την επίδραση του γνωστικού υποβάθρου του εκπαιδευόμενου και της συνοχής του κειμένου στη μάθηση από κείμενα Πληροφορικής. Τα αποτελέσματα των εμπειρικών μελετών που διενεργήσαμε έδειξαν ότι οι εκπαιδευόμενοι με χαμηλό γνωστικό υπόβαθρο επωφελούνται από κείμενο υψηλής συνοχής ενώ οι εκπαιδευόμενοι με υψηλό γνωστικό υπόβαθρο επωφελούνται από κείμενο χαμηλής συνοχής. Άρα, το έργο των εκπαιδευόμενων με χαμηλό γνωστικό υπόβαθρο πρέπει να διευκολύνεται παρέχοντάς τους κείμενο υψηλής συνοχής, ενώ πρέπει να ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation contributes to the field of learning in the domain of Computer Science. We attempted to answer the following question: «In order to optimize learning, should one make the comprehension process as easy as possible, or should one, as many educators insist, ensure that the learner participates actively and intentionally in the process of constructing the meaning of a text (Kintsch, 1998)? Specifically, should the readers’ task be facilitated by improving the comprehensibility of a text or should the readers’ active involvement be increased by placing obstacles in their way? In the second case, what sort of obstacles will have beneficial effects on learning and under what conditions? » In search of an answer, we investigated the effects of background-knowledge and text-cohesion on learning from texts in Computer Science. Our results showed that students with low background knowledge appeared to benefit from a high-cohesion text, whereas students with high background knowl ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/33160
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/33160
ND
33160
Εναλλακτικός τίτλος
Text comprehension web-based adaptive environmet for distance learning: exploitation in computer science education
Συγγραφέας
Γασπαρινάτου, Αλεξάνδρα-Άννα (Πατρώνυμο: Διονύσιος)
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών
Εξεταστική επιτροπή
Γρηγοριάδου Μαρία
Τσαγλατίδου Αφροδίτη
Γυφτοδήμος Γεώργιος
Γεωργιάδης Παναγιώτης
Σαμαράκου Μαρία
Κορδάκη Μαρία
Παπανικολάου Κυπαρισσία
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Κατανόηση κειμένου; Συνοχή κειμένου; Στρατηγικές ανάγνωσης; Μοντέλο εγκαθίδρυσης; Μαθησιακό στιλ
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
296 σ., εικ., πιν., σχημ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)