Μια διαχρονική μελέτη της ανάπτυξης του προφορικού λόγου, της πρώιμης ανάγνωσης και των μεταξύ τους σχέσεων σε παιδιά ηλικίας 4;05-6;05 ετών

Περίληψη

Γενικός σκοπός της παρούσας διαχρονικής µελέτης ήταν η διερεύνηση της ανάπτυξης, και΄των µεταξύ τους αµοιβαίων σχέσεων, του προφορικού λόγου και της πρώιµης ανάγνωσης παιδιών ηλικίας 4;05-6;05 ετών. Η επίτευξη του σκοπού αυτού επιδιώχθηκε µέσα από την προσέγγιση δύο βασικών και αλληλοσυσχετιζόµενων στόχων. Ο πρώτος στόχος ήταν η διαπίστωση της ανάπτυξης του προφορικού λόγου στους γλωσσικούς τοµείς της σηµασίας/λεξιλογίου και της γραµµατικής, καθώς και της πρώιµης ανάγνωσης. Ο δεύτερος ήταν η σε βάθος ανάλυση, σε διαχρονικό και συγχρονικό επίπεδο, των σχέσεων µεταξύ της ανάπτυξης του προφορικού λόγου και της πρώιµης ανάγνωσης. Τον πληθυσµό της έρευνας αποτέλεσαν τα τυπικά αναπτυσσόµενα παιδιά ηλικίας 4;05-6;05, µε µητρική γλώσσα την Ελληνική, χωρίς ιστορικό αισθητηριακών, νευρολογικών, γλωσσικών και κινητικών προβληµάτων, κατά τη διάρκεια της δίχρονης φοίτησης τους (2006-2008) στα ολοήµερα νηπιαγωγεία των τεσσάρων Νοµών της Κρήτης. To δείγµα (114 υποκείµενα) επιλέχθηκε µε τη µέθοδο της ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The general purpose of this longitudinal study was to investigate the development and reciprocal relations between oral skills and early reading ability of children aged 4.05-6.05 years. This goal was sought through two basic and at the same time interrelated objectives: the development of oral language in areas of vocabulary, grammar and early reading ability; and an in-depth analysis of the relation between the development of oral language and early reading. The population of the study consisted of typically developed children aged 4.05-6.05 years drawn among the population in the full day kindergartens of all four prefectures in Crete. The children had Greek as their mother tongue, and a background indicating no prior problems in regard to sensory, neurological, mobility and language ability issues during the two-cycle study (2006-2008). The research sample (114 individuals) was selected via the method of proportional stratified random sampling. The data was collected though a varie ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/30892
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/30892
ND
30892
Εναλλακτικός τίτλος
A longitudinal study of oral language and early literacy development and their relationships of children aged 4;05-6;05 years
Συγγραφέας
Κασσωτάκη-Ψαρουδάκη, Πόπη
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Βάμβουκας Μιχαήλ
Γιαννικοπούλου Α.
Χατζηδάκη Α.
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ανθρώπινη γλώσσα; Γλώσσα; Γραµµατισµός στην προσχολική ηλικία; Πρώιµη ανάγνωση; Προφορικός λόγος; Γραπτός λόγος
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
461 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)