Η κοινωνική κατασκευή της ταυτότητας του αλλοδαπού μαθητή στο κοινωνικό πλαίσιο του σχολείου της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα
Περίληψη
[...] Το σχολείο αποτελεί έναν από τους μηχανισμούς που χρησιμοποιούν τα εθνικά κράτη για τη συγκρότηση της εθνικής ταυτότητας. Η εθνική ταυτότητα βρίσκεται σε αντίστιξη με τον «εθνικά άλλο», τον αλλοδαπό. Τον 19ο αιώνα η ελληνική εκπαιδευτική πολιτική είχε ως στόχο την αφομοίωση των ετερογενών πληθυσμών και την ομογενοποίηση τους. Τα συστατικά στοιχεία που συνέθεσαν την ελληνική εθνική ταυτότητα στη διάρκεια των δύο τελευταίων αιώνων είναι η ελληνική γλώσσα, η ορθόδοξη θρησκεία, η εντοπιότητα, η ελληνική καταγωγή, το πατριωτικό φρόνημα, η εθνική συνείδηση και ο ελληνικός πολιτισμός. Σκοπός της έρευνας είναι να αναζητηθούν οι τρόποι με τους οποίους το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, στο επίπεδο της σχολικής μονάδας κυρίως, διαχειρίζεται τη νέα πραγματικότητα της συνύπαρξης γηγενών και αλλοδαπών μαθητών. Πώς, δηλαδή, το σχολείο διαχειρίζεται την εθνοπολιτισμική διαφορά που υπάρχει στον χώρο του; Πώς τα υποκείμενα (εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς, γηγενείς και αλλοδαποί) ερμηνεύουν αυτή ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (5.68 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.