Πολιτική, εκπαιδευτική πολιτική και διδασκαλικός συνδικαλισμός στην Κύπρο: το παράδειγμα της ΠΟΕΔ (1960-1974)

Περίληψη

Η διδακτορική εργασία εξετάζει το λόγο και τη δράση της Παγκύπριας Οργάνωσης Ελλήνων Διδασκάλων (ΠΟΕΔ) στο πεδίο της πολιτικής, της εκπαιδευτικής πολιτικής και του συνδικαλισμού κατά τη μετα-αποικιακή περίοδο της Κυπριακής Δημοκρατίας που οριοθετείται χρονικά από την εγκαθίδρυση του ανεξάρτητου κράτους (1960) έως και την εισβολή της Τουρκίας στην Κύπρο (1974). Η περίοδος 1960-1974 διακρίνεται σε δύο υποπεριόδους: α) 1960, γένεση της Κυπριακής Δημοκρατίας -1965, κατάργηση της αρμόδιας για τη διαχείριση των θεμάτων παιδείας, Ελληνικής Κοινοτικής Συνέλευσης Κύπρου και, β) 1965, ίδρυση του Υπουργείου Παιδείας -1974, εισβολή της Τουρκίας στην Κύπρο και διαμόρφωση νέων πραγματικοτήτων στο νησί. Η εργασία πραγματεύεται καίρια θεωρητικά ζητήματα, όπως η μετα-αποικιακή θεωρία και οι θεωρητικές προσεγγίσεις του φαινομένου της συλλογικής/κινηματικής δράσης και των ομάδων πίεσης ενώ υιοθετεί, ως βασική της μεθοδολογία την ιστορικο-συγκριτική μέθοδο. Η συγκρότηση της ιστορικής αφήγησης επιτυγχάνετα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis addresses the voice and the action of the Greek-Cypriot Teachers’ Union (POED) in the field of Politics, Educational Policy and Unionism during the post-colonial era. More specifically, the research covers the period from the establishment of the Republic of Cyprus (1960) until the Turkish invasion in Cyprus (1974). The 1960-1974 period is divided in two main sub-periods; (a) 1960, birth of the Republic of Cyprus – 1965 the abolishment of the Greek-Cypriot Communal Chamber, which had the main responsibility for the education of the Greek community of Cyprus and, (b) 1965, establishment of the Cyprus Ministry of Education – 1974, Turkish invasion in Cyprus. The thesis regards on post-colonial and educational policy theories and focuses on the theoretical aspects of collective action and pressure groups. The historical-comparative approach is used as the main methodological approach. The historical narrative, which is constructed on a vast amount of archive material, enabled ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/29198
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/29198
ND
29198
Εναλλακτικός τίτλος
Politics, educational policy and teacher unionism in Cyprus: the case of POED (1960-1974)
Συγγραφέας
Κασουλίδης, Ανδρέας (Πατρώνυμο: Χρήστος)
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκαπίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Χραλάμπους Δημήτριος
Μπουζάκης Σήφης
Τζήκας Χρήστος
Γρόλλιος Γεώργιος
Μαυροσκούφης Δημήτριος
Αντωνίου Χρήστος
Μπέτσας Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Κυπριακή εκπαίδευση; Εκπαιδευτική πολιτική; Διδασκαλικός συνδικαλισμός; Πολιτική στο μετά-αποικιακό κράτος
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
568 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)