Η συμβολή των θεατρικών δραστηριοτήτων στη δημιουργία σχέσεων αναγνώρισης μεταξύ Ελλήνων και αλλοδαπών μαθητών

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή επιχείρησε να διερευνήσει κατά πόσο μπορούν να συμβάλλουν οι θεατρικές δραστηριότητες, στη δημιουργία σχέσεων αναγνώρισης μεταξύ Ελλήνων και αλλοδαπών μαθητών, σε μία τάξη νηπιαγωγείου. Επιπλέον επιδιώκαμε να διαπιστωθεί εάν υπάρχουν στερεότυπα και προκαταλήψεις στα παιδιά του νηπιαγωγείου, ποιος έχει επηρεάσει τις τους, εάν υπάρχουν αλληλεπιδράσεις μεταξύ Ελλήνων και αλλοδαπών μαθητών και πώς εκδηλώνεται. Η έρευνα διεξήχθη σε δυο νηπιαγωγεία του κέντρου του Αθηνών (ομάδα έρευνας και ομάδα ελέγχου). Τα μεθοδολογικά εργαλεία που χρησιμοποιήσαμε ήταν η παρατήρηση των Ελλήνων μαθητών, οι συνεντεύξεις των παιδιών μέσα από ιστορίες και εικόνες, το κοινωνιoμετρικό τεστ, οι συνεντεύξεις των νηπιαγωγών, ένα ομαδικό παιχνίδι αξιολόγησης και οι παρεμβάσεις - θεατρικά εργαστήρια, τα οποία υλοποιήθηκαν μόνο στην ομάδα έρευνας. Τα εργαστήρια- παρεμβάσεις συνέβαλαν: Στη βελτίωση των διαπροσωπικών σχέσεων ανάμεσα στα παιδιά, στη συνεργασία των ζευγαριών, στην εξοικείωση των παιδιών ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation attempted to study the contribution of drama activities to the creation of interaction's relations among greek and alien pupils in a preschool class. Except this main purpose we also wanted to study 1) the being of stereotypes and prejustices at the children of 5 years old, 2) the being of interaction among greek and alien pupils of this age, 3) the way of their interaction, 4) the factors which influent their interaction, 5) the probably change of children's attitude and behavior after the interventions- drama workshops. The study took place in two preschools classes, in the centre of Athens, whose the 1/3 of pupils are alien. The methodological instruments which we used are: greek pupils' observation, children's interview through stories and images, sociometric test, an all group assessment game, preschools' teachers interview and the interventions-drama workshops. The interventions contributed to the interpersonal relations' improvement, to the familiarity with the ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/28703
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/28703
ND
28703
Εναλλακτικός τίτλος
The contribution of drama activities to the creation of interaction's relations among greek and alien pupils
Συγγραφέας
Νικολούδη, Τριανταφυλλιά (Πατρώνυμο: Πολύδωρος-Στέφανος)
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού
Εξεταστική επιτροπή
Παπαδόπουλος Ιωάννης
Γκόβαρης Χρήστος
Ξανθάκου Ποτίτσα
Σκούρτου Ελένη
Κόνσολας Εμμανουήλ
Πανταζής Βασίλειος
Μάγος Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Θεατρικές δραστηριότητες; Έλληνες μαθητές; Αλλοδαποί μαθητές; Αλληλεπίδραση; Αναγνώριση; Προσχολική βαθμίδα; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
429 σ., εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)