Σύγκριση πρωτεώματος ευαίσθητων και ανθεκτικών, σε αντιβιοτικά επιλογής, στελεχών Βρουκέλλας και γονιδίων - στόχων τους
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
MethodologyIn the present study we created resistant strains of Brucella abortus were created in vitro for the antibiotics doxycycline, rifampicin and streptomycin. Possible instances of cross-resistance to other antibiotics was also tested. Genes known to be involved in these antibiotics resistance were amplified and analysed. The proteomics study was performed using a gel-free shotgun comparative proteomics approach. The proteomics study results were analysed using bioinformatics methods with online software.After completion of the experiments all resistant strains were destroyed.Results - DiscussionSpecific primers were designed for the amplification of the target genes of this study. The genes examined by PCR-Sequencing are rpsL, rpoB, bepC θαη 16SrRNA. There was only one mutation detected in the rpoB gene.The rifampicin resistant strain had an MIC of 128κg/ml, the doxycycline resistant revealed an MIC of 2,4κg/ml and the MIC for the streptomycin resistant strain was 4.096κg/ml.Cro ...
περισσότερα
![]() | |
![]() | Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (14.73 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης

ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.

ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.