null: Τα προβλήματα στα αρχαιοελληνικά μαθηματικά και στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο

Περίληψη

Είναι γνωστό ότι, από τα βάθη της αρχαιότητας τα προβλήματα (ασκήσεις) ήταν αδιαίρετο μέρος, όχι μόνο για την επιστήμη των μαθηματικών, αλλά και για τη διδασκαλία των μαθηματικών. Ακόμη και σήμερα, ένας από τους πρωταρχικούς σκοπούς της διδασκαλίας των μαθηματικών είναι η διαμόρφωση της ευρετικής ικανότητας για λύση μαθηματικών ασκήσεων. Η ενέργεια «λύση ασκήσεων» αποδεικνύεται ότι είναι από τις δυσκολότερες στη διδασκαλία των μαθηματικών. Η πρακτική φανερώνει, ότι ανεξάρτητα από την προσπάθεια των μαθητών, πολύ απ’ αυτούς δεν κατορθώνουν να λύνουν μαθηματικές ασκήσεις ή ακόμη και αν αυτό το γίνει, είναι σε στοιχειώδες επίπεδο. Συνεπώς υπάρχει τι να περιμένει κανείς από την επιστήμη των μαθηματικών, τουλάχιστον σε σχέση με τη διδασκαλία λύσης ασκήσεων. Με άλλα λόγια, η αναζήτηση δυνατοτήτων για ελάττωση των δυσκολιών κατά την κατανόηση της ενέργειας «λύση ασκήσεων» κατέχει την δική της θέση στις επιστημονικές έρευνες.Ευρέως διαδεδομένη είναι η άποψη, ότι οι ασκήσεις εκπληρώνουν πάνω απ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Добре известна истина е че, още от дълбока древност задачите са били неделима част, не само от науката математика, но и от обучението по математика. Дейността решаване на задачи се оказава една от най-трудните в обучението по математика. Tърсенето на възможности за намаляване на трудностите при усвояване на дейността решаване на задачи има своето място в научните изследванията. Една обща характеристика на съществуващите изследвания за математическите задачи и техните решения в обучението по математика е, че те третират проблема в логико-дидактически план. В тях историята в обучението на решаване на задачи почти не намира място и остава открит въпроса за генезиса на проблема. Отчитането на последното обстоятелство доведе до идеята, която беше формулирана от проф. Иван Ганчев. А именно, внимателен историческия поглед върху проблема за задачите и техните решения в древногръцката математика би породил полезни методически идеи, реализуеми в съвременното обучение по математика. В тази ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/27017
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/27017
ND
27017
Εναλλακτικός τίτλος
Zadatsite viv drevnogretskata matematika i viv savremenoto gretsko ytsiliste” (“Задачите в древногръцката математика и в съвременното гръцко училище)
Συγγραφέας
Σάλτας, Βασίλειος (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2004
Ίδρυμα
Sofia University Saint Kliment Ohridski. Faculty of Mathematics and Informatics. Education in Mathematics and Informatics
Εξεταστική επιτροπή
Gantsev Ivan
Laltsev Zrdavko
Grozdev Sava
Angelov Angel
Bankov Kiril
Ninova Loulia
Bitanov Teodosi
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΜαθηματικά
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Προβλήματα; Ασκήσεις; Διδασκαλία μαθηματικών; Λύση μαθηματικών ασκήσεων; Διδακτικό πλάνο; Θέση των προβλημάτων στα αρχαία ελληνικά μαθηματικά; Ρόλος των προβλημάτων στα αρχαία ελληνικά μαθηματικά; Ασκήσεις στα σύγχρονα ελληνικά σχολικά βιβλία μαθηματικών
Χώρα
Βουλγαρία
Γλώσσα
Βουλγαρικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)