Η επίδραση της στερεοσκοπίας σε εκπαιδευτικά εικονικά περιβάλλοντα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Studies show that Information and Communication Technologies (ICT) positively affect learning process. Virtual reality is considered to be a powerful ICT tool that results in positive learning outcomes. Stereoscopy is one of the main characteristics of virtual reality. Stereoscopic viewing seems to be important for visually guided reaching tasks. The sense of stereoscopy has been shown to improve performance for tasks in three dimensional (3D) environments. As far as it concerns Educational Virtual Environments (EVEs), stereoscopy and 3D perception seem to contribute to conceptual learning and positive learning outcomes. The present PhD thesis studies topics that combine the fields of virtual reality, education, and brain function. It also introduces the new term “educational neuroscience”, according to which learning is defined as “the process of generating neural interfaces in response to external stimuli”. The research approach brings out brain activity such as cognitive processes d ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (22.46 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.