Σύγκριση γλωσσικού προφίλ ελληνόφωνου και αλλοδαπού νηπίου (5-6 ετών)

Περίληψη

Το κεντρικό ζήτημα της παρούσης μελέτης αποτελεί το φαινόμενο της πρώιμης διαδοχικής διγλωσσίας και της κατάκτησης δεύτερης γλώσσας αλλοδαπών νηπίων και η σύγκριση του προφορικού γλωσσικού τους προφίλ με τους Έλληνες μαθητές της αντίστοιχης ηλικίας (5-6 ετών). Η σύγκριση δεν αφορά τους νεοεισερχόμενους αλλοδαπούς μαθητές που φοιτούν πρώτη χρονιά στο νηπιαγωγείο γιατί επιστημονικά δεν θα ευστοχούσε ένα τέτοιο εγχείρημα, αλλά αφορά τα αλλοδαπά νήπια, τα οποία έχουν ήδη παρακολουθήσει παιδικό σταθμό ή και προνήπιο στην Ελλάδα. Για το σκοπό αυτής της μελέτης συγκροτήθηκε ένα εργαλείο διαμορφωτικής αξιολόγησης που αποσκοπεί στη γλωσσική προφορική αξιολόγηση των ετερογενών τάξεων (διαδοχικά δίγλωσσα, ταυτόχρονα δίγλωσσα και μονόγλωσσα νήπια) στο ελληνικό Νηπιαγωγείο. Το εργαλείο αυτό χρησιμοποιείται από τον παιδαγωγό, προκειμένου να σχεδιάζει διαμορφωτικά προγράμματα παρέμβασης για την τάξη του, διαμέσου της αξιολόγησης του γλωσσικού προφίλ των νηπίων. Το 2007-2008 πραγματοποιήθηκε μια σει ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of this thesis is to present the assessment tool of early identification of linguistic capacities and difficulties of Greek language of preschoolers. The study involves 680 preschoolers from Athens and Thessaloniki (360 boys and 310 girls). The 484 Greek children (5-6 years old) who were compared with 166 migrant students of the same age (successive bilingualism) and 20 students with simultaneous bilingualism. The migrant students are immersed in the Greek preschool system and they acquire Greek as a second language for second or third year of their basic school education. In their 3rd year of immersion in the Greek kindergarten, the migrant students tend to establish their basic interpersonal communicative skills and they can be compared with their Greek classmates. This tool could be used by the teacher for designing intervention programs for his/ her class, evaluating the field of linguistic capacities and capabilities of each student individually and as a team-class. This ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/25763
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/25763
ND
25763
Εναλλακτικός τίτλος
Comparing the linguistic profile of greek and immigrant preschooler in kindergarten (5-6 years)
Συγγραφέας
Γιαννέλη, Παναγιώτα (Πατρώνυμο: Απόστολος)
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Σταύρου Λάμπρος
Κούτρας Βασίλειος
Κατερέλος Ιωάννης
Πανταζής Σπυρίδων
Στεργίου Αμαρυλλίδα
Νικολάου Γεώργιος
Καψάλης Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Πρώιμη διαδοχική διγλωσσία; Κατάκτηση δεύτερης γλώσσας; Γλωσσικό προφίλ αλλοδαπού και ελληνόφωνου νηπίου; Ετερογενής τάξη; Διαφοροποιημένη παιδαγωγική; Διαμορφωτική αξιολόγηση; Πρώιμη ανίχνευση; Πρώιμη παρέμβαση; Διαπολιτισμική ψυχολογία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
399 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)