Περίληψη
Το πρόβλημα σχετικά με τις Διαταραχές Λόγου δίγλωσσων μαθητών με πολιτισμική διαφορετικότητα, έτσι όπως αυτή εμφανίζεται τα τελευταία χρόνια σε πολλά Δημοτικά Σχολεία, θεωρείται σε πολλές περιπτώσεις ως μία κατάσταση αρνητική για τη σχολική επίδοση. Οι αλλοδαποί μαθητές, που φοιτούν στο Δημοτικό σχολείο και παρουσιάζουν Διαταραχές στο Λόγο, αποτελούν το πεδίο έρευνας της παρούσας μελέτης. Υπόθεση της έρευνάς μας είναι ότι οι Διαταραχές Λόγου και οι σχολικές δυσκολίες επηρεάζονται από συγκεκριμένους παράγοντες, όπως είναι: το φύλο των μαθητών, η εθνικότητα / Διγλωσσία και το κοινωνικο-οικονομικό περιβάλλον της προέλευσής τους. Η αναγκαιότητα της έρευνας και η σπουδαιότητά της αποδεικνύεται από το ερευνητικό έλλειμμα που εντοπίζεται στην ελληνική πραγματικότητα σε σχέση με την αγωγή των αλλοδαπών μαθητών στο Δημοτικό σχολείο. Η επίδειξη συγκεκριμένων ενεργειών, κυρίως από τα μέλη του επικρατούντος πολιτισμού, επηρεάζει θετικά ή αρνητικά την ειδική εκπαίδευση των πολιτισμικά μειονοτικώ ...
Το πρόβλημα σχετικά με τις Διαταραχές Λόγου δίγλωσσων μαθητών με πολιτισμική διαφορετικότητα, έτσι όπως αυτή εμφανίζεται τα τελευταία χρόνια σε πολλά Δημοτικά Σχολεία, θεωρείται σε πολλές περιπτώσεις ως μία κατάσταση αρνητική για τη σχολική επίδοση. Οι αλλοδαποί μαθητές, που φοιτούν στο Δημοτικό σχολείο και παρουσιάζουν Διαταραχές στο Λόγο, αποτελούν το πεδίο έρευνας της παρούσας μελέτης. Υπόθεση της έρευνάς μας είναι ότι οι Διαταραχές Λόγου και οι σχολικές δυσκολίες επηρεάζονται από συγκεκριμένους παράγοντες, όπως είναι: το φύλο των μαθητών, η εθνικότητα / Διγλωσσία και το κοινωνικο-οικονομικό περιβάλλον της προέλευσής τους. Η αναγκαιότητα της έρευνας και η σπουδαιότητά της αποδεικνύεται από το ερευνητικό έλλειμμα που εντοπίζεται στην ελληνική πραγματικότητα σε σχέση με την αγωγή των αλλοδαπών μαθητών στο Δημοτικό σχολείο. Η επίδειξη συγκεκριμένων ενεργειών, κυρίως από τα μέλη του επικρατούντος πολιτισμού, επηρεάζει θετικά ή αρνητικά την ειδική εκπαίδευση των πολιτισμικά μειονοτικών σε ένα κοινωνικό σύστημα. Οι περισσότερες γλωσσικές διαταραχές εντοπίζονται κατά την προσχολική ηλικία και ιδιαίτερα κατά την είσοδο του παιδιού στο σχολείο. Το 3-5% των μαθητών που φοιτούν στο σχολείο παρουσιάζουν Διαταραχές του Λόγου και χρειάζονται ειδική θεραπευτική αγωγή. Περισσότερο ενδημούν στα κατώτερα κοινωνικά στρώματα και εκδηλώνονται πιο συχνά στα αγόρια. Το πρόβλημα προβάλλεται από τους εκπαιδευτικούς, τους κοινωνικούς θεσμούς, αλλά και από την πλειοψηφία των γονέων. Ένα απαραίτητο βήμα προς την κατανόηση του περιεχομένου των Μαθησιακών Δυσκολιών των μαθητών και την κατάλληλη αντιμετώπιση τους είναι η ανάδειξη και η κατάρριψη των μύθων που έχουν αναπτυχθεί γύρω από το θέμα αυτό. Οι διαταραχές λόγου δεν εξαφανίζονται με την πάροδο του χρόνου. Απλά, εμφανίζονται με διαφορετικό τρόπο και ένταση σε κάθε ηλικία. Για παράδειγμα, μπορεί να εκδηλώνονται με προβλήματα φωναχτής ανάγνωσης στην πρώτη σχολική ηλικία και με προβλήματα απομνημόνευσης στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Οι Διαταραχές Λόγου αποτελούν διαρκή και μόνιμη συνθήκη, η οποία βελτιώνεται εξαιρετικά δύσκολα. Το εκπαιδευτικό σύστημα δεν υπηρετεί τις ανάγκες για γλωσσική υποστήριξη των αλλοδαπών μαθητών και των παιδιών με Μαθησιακές Διαταραχές. Η διαφορετικότητα στο σχολείο δε συνιστά αποκλειστικά το χαρακτηριστικό των «ξένων» μαθητών. Η διαπολιτισμική προσέγγιση στην εκπαίδευση σημαίνει εναντίωση σε κάθε είδους διάκριση (κοινωνική, πολιτισμική, φύλου, γλωσσική, θρησκευτική) και σεβασμό της διαφοράς.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The problem regarding speech disorders in pupils of different cultural backgrounds, which have become evident in recent years in many primary schools, is considered to have a negative impact on their productivity. Culturally diverse pupils attending primary school who exhibit some speech disorder are the subject of this research. The hypothesis of our research is that speech disorders and scholastic difficulties are influenced by specific factors, such as: the sex of the pupil, ethnicity, bilingualism and socio-economic background. The necessity and importance of this research is highlighted by the lack of such research relating to the assimilation of foreign pupils in Greek primary schools. The demonstration of certain behaviour, primarily by members of the dominant culture, has either a positive or negative impact on the assimilation of a minority culture within a social system. The majority of speech disorders are detected during pre-school ages and especially during a child's first ...
The problem regarding speech disorders in pupils of different cultural backgrounds, which have become evident in recent years in many primary schools, is considered to have a negative impact on their productivity. Culturally diverse pupils attending primary school who exhibit some speech disorder are the subject of this research. The hypothesis of our research is that speech disorders and scholastic difficulties are influenced by specific factors, such as: the sex of the pupil, ethnicity, bilingualism and socio-economic background. The necessity and importance of this research is highlighted by the lack of such research relating to the assimilation of foreign pupils in Greek primary schools. The demonstration of certain behaviour, primarily by members of the dominant culture, has either a positive or negative impact on the assimilation of a minority culture within a social system. The majority of speech disorders are detected during pre-school ages and especially during a child's first induction to school. 3-5% of pupils attending school display speech disorders and require special therapeutic treatment. Most cases are noted in the lower socio-economic strata and more commonly in boys. The problem is highlighted by educators, social institutions and also by the majority of parents. A vital step towards understanding the learning difficulties in students and their appropriate treatment is to mention the myths surrounding this topic and dismantle them. Speech disorders do not disappear with the passing of time. They simply appear in differing forms and degrees in all ages. For example, disorders may present themselves when reading aloud during the first years of school and then with memorization in secondary education. Speech disorders are continuing and permanent conditions which may improve with great difficulty. The education system does not serve the needs for language support of foreign students and of students with learning disorders. Being different at school is not a singular characteristic of foreign students. An inter-cultural approach to education means standing up against all types of discrimination (social, cultural, gender, linguistic, religious) and respect for diversi
περισσότερα