Περίληψη
Η εισαγωγή της Δια Βίου Μάθησης (ΔΒΜ) σε μια κοινωνία επιφέρει κατ' ανάγκη διαρθρωτικές αλλαγές στην εν λόγω κοινωνία και έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία αντίστασης στην επιχειρούμενη μεταβολή. Αυτή η διατριβή εξετάζει τη ΔΒΜ για να ελέγξει τι πρέπει να περιλαμβάνει η επιμόρφωση των καθηγητών της αγγλικής ως ξένης γλώσσας που διορίζονται στα δημόσια σχολεία του ελληνικού κράτους προκειμένου να μειωθεί μια τέτοια αντίσταση. Υπάρχουν διαφορετικές απόψεις για τη ΔΒΜ. Μετά από συζήτηση των απόψεων αυτών και μια ιστορική ανασκόπηση της πορείας της ΔΒΜ, μαζί με την περιγραφή των διαφόρων επιρροών που δέχονται οι εκπαιδευτικοί, διεξάγεται έρευνα για να αποκαλύψει πως αντιλαμβάνονται οι εκπαιδευτικοί ξένων γλωσσών την πρακτική τους μέσα στις τάξεις τους. Η θεωρία υποστηρίζει ότι η υιοθέτηση μιας συγκεκριμένης άποψης της ΔΒΜ, αυτής που είναι ηθικά καλύτερη και πιο δημοκρατική, είναι πιθανότερο να υπερκεράσει τις αντιδράσεις προς την ΔΒΜ. Αυτή η άποψη πρέπει να ενδυναμωθεί ώστε να γίνει αποδεκτ ...
Η εισαγωγή της Δια Βίου Μάθησης (ΔΒΜ) σε μια κοινωνία επιφέρει κατ' ανάγκη διαρθρωτικές αλλαγές στην εν λόγω κοινωνία και έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία αντίστασης στην επιχειρούμενη μεταβολή. Αυτή η διατριβή εξετάζει τη ΔΒΜ για να ελέγξει τι πρέπει να περιλαμβάνει η επιμόρφωση των καθηγητών της αγγλικής ως ξένης γλώσσας που διορίζονται στα δημόσια σχολεία του ελληνικού κράτους προκειμένου να μειωθεί μια τέτοια αντίσταση. Υπάρχουν διαφορετικές απόψεις για τη ΔΒΜ. Μετά από συζήτηση των απόψεων αυτών και μια ιστορική ανασκόπηση της πορείας της ΔΒΜ, μαζί με την περιγραφή των διαφόρων επιρροών που δέχονται οι εκπαιδευτικοί, διεξάγεται έρευνα για να αποκαλύψει πως αντιλαμβάνονται οι εκπαιδευτικοί ξένων γλωσσών την πρακτική τους μέσα στις τάξεις τους. Η θεωρία υποστηρίζει ότι η υιοθέτηση μιας συγκεκριμένης άποψης της ΔΒΜ, αυτής που είναι ηθικά καλύτερη και πιο δημοκρατική, είναι πιθανότερο να υπερκεράσει τις αντιδράσεις προς την ΔΒΜ. Αυτή η άποψη πρέπει να ενδυναμωθεί ώστε να γίνει αποδεκτή η ΔΒΜ. Το επιχείρημα είναι ότι η αντίληψη που έχει ο εκπαιδευτικός για το πως λειτουργεί μέσα στην τάξη εξαρτάται από την άποψη που έχει για τη ΔΒΜ στην καθημερινή του ζωή. Για το λόγο αυτό διεξήχθη έρευνα με τη μορφή επισκόπησης που σκοπό είχε να εξετάσει την παραπάνω σχέση. Ένα πρωτότυπο ερωτηματολόγιο σχεδιάστηκε, δοκιμάστηκε και διανεμήθηκε σε ένα δείγμα Ελλήνων καθηγητών της αγγλικής ως ξένης γλώσσας σε δημόσια σχολεία της Βόρειας Ελλάδας. Το ερωτηματολόγιο περιείχε 86 ερωτήσεις σε κλίμακα Likert που ζητούσαν από τους εκπαιδευτικούς να δηλώσουν την προτίμησή τους σε 13 διαφορετικά χαρακτηριστικά της διδασκαλίας. Υπήρχαν επίσης άλλες 24 ερωτήσεις σε κλίμακα Likert διάσπαρτες σε όλο το ερωτηματολόγιο, οι οποίες οδηγούσαν τους εκπαιδευτικούς μέσω των απαντήσεών τους να δείξουν με ακούσιο τρόπο την άποψη που έχουν για τη ΔΒΜ σε καθημερινή βάση. Με τον τρόπο αυτό έγινε δυνατή αφενός η ομαδοποίηση των εκπαιδευτικών ανάλογα με την άποψή τους για τη ΔΒΜ και αφετέρου η καταγραφή των αντιλήψεων της κάθε ομάδας ως προς το τι κάνει μέσα στην τάξη. Η εφαρμογή της ANOVA και Tukey και Bonferonni post hoc δοκιμασιών για τους 219 ερωτηθέντες εκπαιδευτικούς αποκάλυψε ότι υπάρχει όντως σχέση μεταξύ της καθημερινής άποψης που έχει ο εκπαιδευτικός για τη ΔΒΜ και της αντίληψης που έχει για τις πρακτικές που εφαρμόζει στην τάξη. Επομένως εάν οι Έλληνες καθηγητές της αγγλικής ως ξένης γλώσσας του δημόσιου σχολείου μπορούν να επιμορφωθούν ώστε να αλλάξουν τον τρόπο διδασκαλίας τους και να συμπεριλάβουν στοιχεία της συγκεκριμένης άποψης, η ΔΒΜ είναι πιθανό να γίνει αποδεκτή πιο εύκολα από τους μαθητές τους και, τελικά, από την κοινωνία. Στη συζήτηση που γίνεται για τις προτεινόμενες αλλαγές στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών δίνονται οδηγίες για το πως πρέπει να προχωρήσει κανείς προς αυτήν την κατεύθυνση.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The introduction of Lifelong Learning (LLL) into a society results in structural changes being forced onto that society and hence resistance to resulting change occurs. This thesis will examine LLL to see what the training of Greek state school appointed. English-as a-Foreign Language (EFL) teachers has to include in order for such resistance to be reduced. There are different views of LLL. After a discussion of these and a periodisation of the historical trajectory of LLL, along with a description of the various influences on teachers, research is carried out to reveal what these EFL teachers perceive they do in their classrooms. The theory is that one particular view of LLL, a view that is ethically better and more democratic is more likely to overcome reactions to LLL. This view is the one that has to be encouraged for LLL to be accepted. The argument is that the way a teacher perceives he/she operates in the classroom depends on the view of LLL he/she holds in everyday life. Resear ...
The introduction of Lifelong Learning (LLL) into a society results in structural changes being forced onto that society and hence resistance to resulting change occurs. This thesis will examine LLL to see what the training of Greek state school appointed. English-as a-Foreign Language (EFL) teachers has to include in order for such resistance to be reduced. There are different views of LLL. After a discussion of these and a periodisation of the historical trajectory of LLL, along with a description of the various influences on teachers, research is carried out to reveal what these EFL teachers perceive they do in their classrooms. The theory is that one particular view of LLL, a view that is ethically better and more democratic is more likely to overcome reactions to LLL. This view is the one that has to be encouraged for LLL to be accepted. The argument is that the way a teacher perceives he/she operates in the classroom depends on the view of LLL he/she holds in everyday life. Research was conducted in the form of a survey, to examine whether this relationship holds. An original questionnaire was designed, piloted and distributed to a sample of Greek state-school appointed EFL teachers in Northern Greece. The questionnaire contained 86 Likert scale items which asked the teachers to indicate how they felt about 13 different features of teaching. There were also another 24 Likert-scale items interspersed throughout the questionnaire the responses to which allowed teachers to inadvertently indicate which view they had of LLL on an everyday basis. This meant that responding teachers could be grouped according to their view of LLL, and for each group their perceptions of what they did in the classroom could be recorded. The application of ANOVA and Tukey and Bonferonni post-hoc tests to the 219 respondents revealed that there is indeed a relationship between the everyday view a teacher had of LLL and perceived classroom practices. Therefore, if Greek EFL state-school teachers can be trained to change their teaching to include elements of the particular view, LLL is likely to be accepted more easily by their pupils, and ultimately by the society. Discussion of the proposed changes to training and what should be done was carried out.
περισσότερα