Διαχείριση-μάνατζμεντ στους εκπαιδευτικούς οργανισμούς: το παράδειγμα του ελληνικού σχολείου

Περίληψη

Κύριος στόχος της παρούσας εργασίας είναι να συμβάλλει με πρωτογενή ερευνητικά δεδομένα στη μελέτη του μάνατζμεντ στο περιβάλλον των Ελληνικών Δημοτικών Σχολείων. Η εργασία χωρίζεται σε δύο μέρη: Στο πρώτο παρουσιάζουμε βασικές έννοιες που άπτονται του «μάνατζμεντ εκπαιδευτικών οργανισμών» και αναλύουμε πέντε μοντέλα διαχείρισης και ηγεσίας εκπαιδευτικών οργανισμών. Στο δεύτερο μέρος παρουσιάζουμε την ερευνητική προσέγγιση του φαινομένου. Εξετάζουμε την άποψη των εκπαιδευτικών για βασικές αρχές του εκπαιδευτικού μάνατζμεντ καθώς και αναφορικά με την εμπράγματη και επιθυμητή σχολική λειτουργία σε σχέση με τον προσανατολισμό και τις κατευθύνσεις του μοντέλου διαχείρισης ίσης εξουσίας. Βασικοί άξονες της έρευνας είναι: Αρχές διαχείρισης εκπαιδευτικών οργανισμών, Δομή και λήψη αποφάσεων στο σχολείο (εμπράγματη και επιθυμητή κατάσταση), Περιβάλλον και σχολείο (εμπράγματη και επιθυμητή κατάσταση), Οριοθέτηση στόχων (εμπράγματη και επιθυμητή κατάσταση), Ηγεσία (εμπράγματη και επιθυμητή κατάστ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Main target of this work is to contribute with primary research data to the study of management in the context of the Greek Primary schools. This study is divided in two parts: In the first part, we present basic issues of management in educational organizations and analyze five management as well as leadership models. In the second part, we present our research approach of the phenomenon. We examine teachers' view on some basic principles of the educational management science along with their opinion for the current as well as the desirable managerial operation of their schools, in relation to the orientation and directions of the collegial management model. Basic lines of the research are as follows: Principles of educational management, Structure and decision making (current and desirable conditions), Social environment and school (current and desirable conditions), Programming (current and desirable conditions), Leadership (current and desirable conditions). The sample of our resea ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/25129
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/25129
ND
25129
Εναλλακτικός τίτλος
Administration-management of educational organizations: The paradigm of the Greek school
Συγγραφέας
Γιαννόπουλος, Χρήστος (Πατρώνυμο: Παναγιώτης)
Ημερομηνία
2008
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Δήμου Γεώργιος
Κωνσταντίνου Χαράλαμπος
Μπρούζος Ανδρέας
Πανταζής Σπυρίδων
Μαυρογιώργος Γεώργιος
Εμβαλωτής Αναστάσιος
Νικολάου Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Δημόσια δημοτικά σχολεία; Διαχείριση; Ανθρώπινοι πόροι; Μοντέλο διαχείρισης ίσης εξουσίας; Έρευνα; Εμπράγματη κατάσταση σχολικής διαχείρισης; Επιθυμητή κατάσταση σχολικής διαχείρισης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
326 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)