Η εννοιολογική χαρτογράφηση στη διδακτική της πληροφορικής: η αξιολόγηση ως εργαλείο μάθησης σε διαδικτυακά και προσαρμοστικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα

Περίληψη

Η αξιολόγηση αποτελεί ένα από τα πιο δυναμικά εκπαιδευτικά εργαλεία, ενθαρρύνοντας και προάγοντας αποτελεσματικά τη μάθηση. Η αξιοποίηση εναλλακτικών μεθόδων και εργαλείων αξιολόγησης μπορεί να καταστήσει την αξιολόγηση μια πολύτιμη μαθησιακή εμπειρία συμβάλλοντας παράλληλα στην αποτίμηση της επίδοσης των μαθητών. Επίσης, η αλλαγή στις μεθόδους και στα εργαλεία αξιολόγησης αποτελεί έναν αποτελεσματικό τρόπο ενθάρρυνσης των μαθητών να αλλάξουν τον τρόπο και τις μεθόδους με τις οποίες μαθαίνουν. Στο πλαίσιο της παρούσας διατριβής μελετώνται εναλλακτικοί μέθοδοι αξιολόγησης, όπως η αυτοαξιολόγηση, η ομότιμη αξιολόγηση και η συνεργατική αξιολόγηση καθώς και εργαλεία αξιολόγησης, όπως οι εννοιολογικοί χάρτες, με στόχο την ενθάρρυνση/προαγωγή της μάθησης, την αξιολόγηση γνωστικών στόχων και την ανάπτυξη και καλλιέργεια μετα-γνωστικών και κοινωνικών δεξιοτήτων. Επίσης, αντικείμενο της διατριβής αποτελεί ο σχεδιασμός και η υλοποίηση υπολογιστικών μαθησιακών περιβαλλόντων που αξιοποιούν εναλλακ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Assessment is one of the most powerful educational tools for promoting and motivating effective learning. The exploitation of innovative assessment methods and tools may make the assessment process a valuable learning experience and may motivate learners to change the way and the methods they use for learning. Regarding the assessment of student learning as an integral and essential part of the processes of teaching and learning, in the context of the thesis, alternative assessment methods (i.e. self-assessment, peer-assessment and collaborative-assessment) and tools (i.e. concept maps) are studied, aiming to promote learning, to evaluate cognitive skills and to cultivate/develop metacognitive and social skills. Furthermore in the direction of promoting meaningful learning through assessment, computerized learning environments are developed, which exploit alternative assessment methods and tools and have as basic unit the concept of the activity. More specifically, possible ways for us ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/23103
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/23103
ND
23103
Εναλλακτικός τίτλος
Concept mapping in didactics of informatics: assessment as a tool for learning in web-based and adaptive educational environments
Συγγραφέας
Γουλή, Ευαγγελία (Πατρώνυμο: Ευθύμιος)
Ημερομηνία
2007
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών
Εξεταστική επιτροπή
Γρηγοριάδου Μαρία
Αβούρης Νικόλαος
Δημητρακοπούλου Αγγελική
Ιωαννίδης Ιωάννης
Κόμης Βασίλης
Πολίτης Παναγιώτης
Τσαλγατίδου Αφροδίτη
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά
Εννοιολογική χαρτογράφηση; Εννοιολογικοί χάρτες; Ανατροφοδότηση; Προσαρμοστικότητα; Αυτοαξιολόγηση; Ομότιμη αξιολόγηση; Συνεργατική αξιολόγηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
337 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)