Μη-γραμμική δυναμική ανάλυση της κατευθυντικής αστάθειας πλοίων σε άνεμο και κύματα

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή διερευνά τη μη-γραμμική δυναμική συμπεριφορά πλοίων στο οριζόντιο επίπεδο υπό την επίδραση του ισχυρού ανέμου και των απότομων ακολουθούντων/ πλάγιων κυματισμών. Σε πρώτο στάδιο, αναπτύχθηκε ένα μαθηματικό μοντέλο σε έξι βαθμούς ελευθερίας που περιέχει την επίδραση του ανέμου, των κυμάτων, της υδροδυναμικής αντίδρασης της γάστρας συμπεριλαμβανομένης της υδροδυναμικής μνήμης, της έλικας και του πηδαλίου. Το μαθηματικό μοντέλο αυτό έχει βασιστεί σε ένα πλαίσιο μελέτης της ελικτικότητας των πλοίων και έχει παρουσιαστεί σε μια τέτοια μορφή, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ανάλυση των διακλαδώσεων του συστήματος (bifurcation analysis) και την αξιολόγηση της ευστάθειας πορείας των πλοίων. Ένας αλγόριθμος συνέχισης των μόνιμων λύσεων (continuation algorithm) έχει συνδεθεί αποτελεσματικά με το μαθηματικό μοντέλο που αναπτύχθηκε. Είναι η πρώτη φορά που η μέθοδος της συνέχισης μόνιμων λύσεων έχει εφαρμοστεί σε έναν μαθηματικό μοντέλο που διερευνά την δυναμική συμπεριφορά ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The current effort investigates the nonlinear dynamic behaviour of ships on the horizontal plane, under the effect of strong wind and steep following/ quartering waves. As a first task, a mathematical model in 6-DOF that contains modules for the effect of wind, waves, hull reaction including hydrodynamic memory, propeller and rudder has been developed. This mathematical model is the offspring of a manoeuvring perspective and it has been brought into such a form that can be utilised for bifurcation analysis and ship course stability assessment. A continuation analysis algorithm has then been interfaced effectively with the developed mathematical model. It is the first time that continuation analysis has been implemented in a multi-degree of freedom (6-DOF) ship dynamics mathematical model that accounts also for fluid’s memory. Novel is also the investigation of the periodic ship motions through continuation analysis and in particular, the monitoring of their interactions with coexisting ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/22506
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/22506
ND
22506
Εναλλακτικός τίτλος
Nonlinear dynamic analysis of the course instability of ships in wind and waves
Συγγραφέας
Τίγκας, Ιωάννης (Πατρώνυμο: Γρηγόριος)
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλασσίων Μεταφορών
Εξεταστική επιτροπή
Σπύρου Κωνσταντίνος
Παπανικολάου Απόστολος
Πολίτης Γεράσιμος
Αθανασούλης Γεράσιμος
Γεωργίου Ιωάννης
Μπουντουβής Ανδρέας
Σκιαδάς Χρίστος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Μηχανολόγου Μηχανικού
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΆλλες Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογίες
Λέξεις-κλειδιά
Διακλάδωση; Πηδαλιουχία; Ελικτικότητα πλοίων; Μη-γραμμική δυναμική ανάλυση; Περιορισμένος κύκλος; Συνέχιση λύσεων; Κατευθυντική αστάθεια πλοίου; Ομοκλινική σύνδεση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
xii, 204 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)