Η επίδραση της λεκτικής και μη λεκτικής συμπεριφοράς του/της νηπιαγωγού στη συναισθηματική έκφραση του παιδιού προσχολικής ηλικίας

Περίληψη

Ο σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη της επικοινωνίας νηπιαγωγού και παιδιού μέσα στην τάξη του νηπιαγωγείου. Εξετάζεται ο τρόπος με τον οποίο η λεκτική και μη λεκτική συμπεριφορά της νηπιαγωγού επιδρά και διαμορφώνει τη διακίνηση συναισθηματικών νοημάτων στο επικοινωνιακό πλαίσιο του νηπιαγωγείου. Συγκεκριμένα εξετάζεται ο τρόπος με τον οποίο η λεκτική και μη λεκτική συμπεριφορά της νηπιαγωγού (όταν αλληλεπιδρά με τα παιδιά της ομάδας της) διευκολύνει τη λεκτική έκφραση συναισθημάτων από τα παιδιά και προάγει τη μεταξύ τους συναισθηματική σχέση, η οποία διευκολύνει τη μάθηση. Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 9 ολοήμερα νηπιαγωγεία, από τις περιοχές Αιγάλεω, Χαϊδαρίου και Περιστερίου, και τα ευρήματα τα οποία έδωσε, σκιαγραφούν την εικόνα της επικοινωνιακής σχέσης νηπιαγωγού και παιδιών στο σημερινό ελληνικό νηπιαγωγείο. Χρησιμοποιήθηκε πολύ-μεθοδική προσέγγιση του ερευνητικού ζητούμενου. δηλαδή άμεση παρατήρηση, ανάλυση λόγου, ποσοτικοποίηση των δεδομένων και χρήση ερωτηματολ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this thesis is to investigate the teacher-child communication in the kindergarten classroom. It has been studied how preschool teacher's verbal and non-verbal behavior effects and facilitates children to express their emotions, when they interact each other in the classroom. The research has taken place in nine ( 9 ) kindergartens of Athens. It describes the real picture of interpersonal relationship between the teacher and children in the context of the Greek primary school. The combination of quantitative and qualitative research methods ( observation, discourse analysis, questionnaire FIRO-B and interaction analysis) enabled us to conclude that teachers had been trying teaching children moral values and knowledge, but not facilitating the dialogue of personal feelings. /

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/22432
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/22432
ND
22432
Εναλλακτικός τίτλος
The effect of early choldhood teacher's verbal and non-verbal behavior on child expression of emotions
Συγγραφέας
Σπόντα, Ελισσάβετ (Πατρώνυμο: Θεόφιλος)
Ημερομηνία
2004
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Μαλικιώση-Λοϊζου Μαρία
Λέξεις-κλειδιά
Δεξιότητες επικοινωνίας; Ανάλυση αλληλεπιδράσεων; Λεκτική συμπεριφορά νηπιαγωγών; Μη λεκτική συμπεριφορά νηπιαγωγών; Συναισθήματα; Έκφραση συναισθημάτων; Παρατήρηση τάξης; Ανάλυση λόγου
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τ. (253 ; 180 σ.)
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)