Ο Μένανδρος και η διαπαιδαγώγηση του θεατή: η παιδευτική λειτουργία της μενάνδρειας κωμωδίας, όπως διακρίνεται στα θέματα και στις δραματικές τεχνικές της

Περίληψη

Στο πνευματικό περιβάλλον του Μενάνδρου η λογοτεχνία εθεωρείτο αυτομάτως διδακτική. Η μενάνδρεια κωμωδία εφαρμόζει ένα είδος μαιευτικής μεθόδου που ασκεί υποσυνείδητα και συναισθηματικά τον θεατή ώστε να του αφαιρεί τις προκαταλήψεις και να του δίνει την ελευθερία να σχηματίσει μόνος του, με ευελιξία της σκέψης, μια ανανεωμένη αντίληψη της «φιλανθρωπίας».

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The cultural environment that produced Athenian New Comedy expected literature and in particular drama to be fundamentally didactic and to ‘make people better.’ The comedy of Menander applies a sort of Socratic dialectic method which functions subconsciously and emotionally on the spectator in such a way as to provoke him to reexamine his preconceptions and to provide him with a freedom to conceive on his own a renewed flexibility of thought and sense of freedom. Fundamental to his optimism is the belief that all persons are capable of change for the better, a belief reflected in the Menandrean conception of tuche. Menander’s comedies are entertaining, but the more one reads him, the more one senses that something is escaping us: the real reasons for which he wrote them. It is the contention of this study that Menander attempted the experiment of writing comedy that is not only didactic but beneficial, that, in a fashion similar to the cathartic function of tragedy, attempted to pr ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/22331
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/22331
ND
22331
Εναλλακτικός τίτλος
Menander and the edification of the spectator: The pedagogical function of the comedy of Menander as indicated by its thematic and dramatic techniques as indicated by its thematic and dramatic techniques
Συγγραφέας
Ντανν, Χριστόφορος
Ημερομηνία
2006
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλολογίας. Τομέας Κλασσικής Φιλολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Ξανθάκη-Καραμάνου Γεωργία
Μπεζαντάκος Νικόλαος
Βασιλάρος Γεώργιος
Κάτσης Γεώργιος
Κωνσταντάκος Ιωάννης
Μικρογιαννάκη Θεώνη
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά
Μένανδρος; Αττική νέα κωμωδία; Παιδεία; Εκπαίδευση; Κωμική κάθαρσις; Ερωτικό μοτίβο; Δράμα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
370 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)