Αντιλήψεις για την ποιότητα της προσχολικής εκπαίδευσης στη Κένυα: μελέτη περίπτωσης δημόσιων νηπιαγωγείων τηε περιοχής Lurambi, περιφέρειας Kakamega, Kenya
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This study investigated the perceptions of parents, teachers and headteachers towards the quality of early childhood education provided by preschools sponsored by parents and the communities in Lurambi Division of Kakamega District, Kenya. The quality of education was described according to the assessment depicted by the respondents’ perceptions and discussed in relation to past findings. A total of 162 randomly selected respondents participated in the study. The participants, 30 headteachers, 32 teachers and 100 parents were obtained from 32 preschools. A questionnaire was used to collect the perceptions of teachers, headteachers and parents concerning established structural and contextual variables of quality on a Likert-type scale. The data was analyzed quantitatively. Descriptive statistics facilitated an examination of perceived quality. Inferential statistics determined significant differences in the group perceptions of early childhood education quality. Perceptions of the three ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (1.21 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.