Περίληψη
μουσική πράξη και στις ταυτότητες που συγκροτούνται μέσα από αυτήν. Στο πρώτο μέρος παρουσιάζονται και συζητούνται οι έννοιες και τα χαρακτηριστικά της συγκρότησης μουσικών ταυτοτήτων και των θεσμικών και άτυπων μορφών μουσικής εκπαίδευσης και μάθησης στο Δυτικό κόσμο. Συζητείται επίσης διεξοδικά ο τρόπος που οι διαφορετικές αυτές μορφές εκπαίδευσης και μάθησης ενισχύουν την κατασκευή διαφορετικών ταυτοτήτων και, κατ’ επέκταση, ανθρώπινων σχέσεων. Για την καλύτερη κατανόηση των παραπάνω, εισάγονται τρεις έννοιες που οργανώνουν τη δομή της ανάλυσης και ερμηνείας τόσο των μουσικών ταυτοτήτων, όσο και των μαθησιακών πλαισίων. Πρόκειται για τις έννοιες χρόνος, χώρος, και σώμα. Στο δεύτερο μέρος παρουσιάζεται μια μελέτη περίπτωσης: Μια άτυπη μουσική ομάδα πέντε Ελλήνων ενηλίκων που παίζουν και μαθαίνουν μαζί δύο ξένα μουσικά είδη, τα οποία ανήκουν στην ευρύτερη παραδοσιακή μουσική της Δύσης, την bluegrass και τη gypsy swing (ή gypsy τζαζ) μουσική. Ξεκινώντας από τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αυτοί γνωρίστηκαν, εξετάζεται το πώς και το γιατί συγκρότησαν μια ομάδα άτυπης μάθησης, πώς έστησαν κάποιες από τις άρρητες θεωρίες τους για τη μάθηση και το πώς, μέσα από την εφαρμογή των θεωριών αυτών στη μουσική πράξη, συνέχισαν να μαθαίνουν ο ένας από τον άλλο. Αναλύεται ακόμα το πώς προσπάθησαν σταδιακά να παίζουν σαν τους μουσικούς που θαυμάζουν, ενισχύοντας παράλληλα τις προσωπικές τους σχέσεις και τη σημασία της ομάδας τους στη ζωή τους. Η έρευνα στηρίζεται στη συστηματική συμμετοχική παρατήρηση της άτυπης μουσικής ομάδας από το φθινόπωρο του 2006 μέχρι και το χειμώνα του 2008. Το υλικό αποτελείται κυρίως από ηχογραφημένα αποσπάσματα όσων λέγονταν και παίζονταν στις συναντήσεις της ομάδας και πλαισιώνεται από ατομικές συνεντεύξεις, οι οποίες το εμπλουτίζουν με την προσωπική εικόνα του καθενός για την ομάδα και τα μέλη της. Η ανάλυση αποτελεί μια επανακατασκευή αυτού του υλικού, μια ερμηνεία όσων ειπώθηκαν από τα μέλη της ομάδας και όσων προσέφερε η συνολική εμπειρία της συμμετοχικής παρατήρησης. Η μελέτη αυτή είχε ως στόχο την ανάδειξη του χαρακτήρα που παίρνει η μάθηση μουσικής σε ένα άτυπο πλαίσιο, και την κατανόηση του τρόπου με τον οποίο οι συμμετέχοντες συγκροτούν τις ταυτότητές τους και σχετίζονται μέσα σε ένα δικό τους, αυτοδημιούργητο μαθησιακό πλαίσιο. Από τη συνολική αυτή έρευνα προκύπτει ότι η θεσμοθετημένη μουσική εκπαίδευση έχει πολλά να κερδίσει, εάν δώσει λίγο περισσότερη προσοχή στην πολυπλοκότητα όσων συμβαίνουν και έξω από αυτήν.ument.getElementById("showmoreeng");
var otherid1 = document.getElementById("showmoreother");
if (elid1 !== undefined && elid1 != null) {
elid1.innerHTML = document.get