Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ως προς τα προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης: οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών ως προς την αντιπεριβαλλοντική συμπεριφορά των παιδιών της προσχολικής ηλικίας

Περίληψη

Στόχος της διατριβής ήταν η διερεύνηση της διαπιστωτικής ικανότητας των νηπιαγωγών να ανιχνεύουν, αναγνωρίζουν, προσδιορίζουν και αιτιολογούν την αντιπεριβαλλοντική συμπεριφορά των παιδιών της προσχολικής ηλικίας. Αυτή η ικανότητα είναι το αποτέλεσμα της κατάλληλης επιμόρφωσής τους στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (Π.Ε.) και εξαρτάται από τις αντιλήψεις και κοσμοθεωρήσεις που έχουν για το περιβάλλον, ως απόρροια των βιωμάτων, εμπειριών, προσωπικών συστημάτων αναφοράς και των πολιτιστικών τους καταβολών. Η φύση της έρευνας επέβαλε τη χρησιμοποίηση του ερωτηματολογίου ως βασικού μεθοδολογικού οργάνου, αλλά και προσωπικών παρατηρήσεων για την άντληση των πληροφορικών, ενός της νηπιαγωγού (προσωπικού) και δύο συμπληρωμένα, ένα από τη νηπιαγωγό και το άλλο από τους γονείς, τα οποία αφορούσαν το νήπιο. Η σύγκριση των συμπερασμάτων της έρευνας προς τα πορίσματα συναφών ερευνών έδειξε και ανέδειξε την ελλειμματική, ποιοτικά και ποσοτικά, επιμόρφωση των νηπιαγωγών στην Π.Ε. Ταυτόχρονα επισημαίνετ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this dissertation was to inquire whether nursery teachers have the ability to track down, identify, define and justify the anti-environmental attitudes expressed by children of pre-school age. This very competence is the outcome of suitable education these children receive through the environmental education (E.E.) and it depends on the perceptions they have concerning the environment as an effect of their experiences, personal reference systems and cultural origins. The nature of this survey imposed the use of questionnaires as a basic methodology tool for impartial observations, in order to obtain information given by a nursery teacher (through a personal questionnaire) and 2 more filled in by the former and the other one by the parents, both of which concerned the infant. The comparison of the deductions drawn through this survey showed and proved that the further education the nursery teachers received – as far as environmental education is concerned – is inadequate ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/21253
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/21253
ND
21253
Εναλλακτικός τίτλος
The educators' further training regarding the environmental instruction programmes: the educators' views regarding the anti-environmental behaviour of children of preschool age
Συγγραφέας
Παπανδρέου, Νικόλαος (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2002
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Παπαϊωάννου Απόστολος
Ζαχαρής Δημήτριος
Χρυσαφίδης Κων/νος
Κουτσουβάνου Ευγενία
Πανταζής Σπυρίδων
Δήμου Γεώργιος
Κατσίκης Απόστολος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Επιμόρφωση; Περιβαλλοντική εκπαίδευση; Εκπαιδευτικοί, Αντιλήψεις και πρακτικές; Συμπεριφορές; Προσχολική ηλικία; Πολιτιστικές καταβολές
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
409 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)