Η πραγματικότητα του τεχνητού στην αγγλική αναγεννησιακή πεζογραφία: η περίπτωση της Ουτοπίας του Thomas More και της Νέας Αρκαδίας του Philip Sidney
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This thesis shows how, in seminal works of the English Renaissance, the “artificial” substitutes for the natural or, at times, creates it. I view the term “artificial” in two different ways. On the one hand, the artificial is any material object represented in Renaissance narrative; on the other, it is, metaphorically, any artificial/fictitious representation of an “objective” external reality. My basic point is that the artificial in the English Renaissance assumes the dimension of a new kind of technological nature that transcends the “artifice-nature” dichotomy. I use as a model Thomas More’s Utopia (1516) and Philip Sidney’s New Arcadia (1593) because they mark the beginning and the end of the sixteenth century in England. In my analysis, I argue that the presence of artificial objects in More and Sidney undermines the representation of the human body and de-naturalizes the self and personal identity. Furthermore, an artificial text-a self-consciously fictitious or historically “in ...
περισσότερα
![]() | |
![]() | Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (83.67 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης

ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.

ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.