Οι κοινωνικές αναπαραστάσεις των δασκάλων για την περιβαλλοντική εκπαίδευση
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The main target of this research was to identify and examine the Social Representations (S.R.) of Greek teachers who systematically deal with Environmental Education (E.E.). By applying a qualitative methological approach, we aimed, on the one hand, to approach each category of teachers’ S.R. within the framework of E.E. and on the other, to shed some light to possible representation patterns. This research aims at examining: a) the teachers’ S.R. on the environment, b) the teachers’ S.R. on the human-nature relationship, c) the teachers’ S.R. on the notion and targets of the E.E. itself, d) how teachers' S.R. on environment affect E.E. topics, e) how S.R. have been affected by the teachers’ childhood experiences and f) the teachers’ representation patterns on E.E., as they arise from the S.R. on environment, on human-nature relationship and on the notion and targets of the E.E. itself. After the content analysis we confirmed, that teachers’ S.R. on E.E., are, as expected, classified i ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (1.41 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.