Μεθοδολογία προσδιορισμού βέλτιστων περιοχών εξυπηρέτησης λειτουργιών και δραστηριοτήτων βάσει ποιοτικών και ποσοτικών παραμέτρων
Περίληψη
Σκοπός της παρούσας διδακτορικής διατριβής είναι η μορφοποίηση ενός μεθοδολογικού πλαισίου και ο προσδιορισμός ενός αναλυτικού υποδείγματος για τη διερεύνηση, την επεξεργασία, την οριοθέτηση και τη συγκριτική αξιολόγηση των αστικών συστοιχιών (urban clusters) που δημιουργούνται στα όρια ευρύτερων περιοχών μελέτης, όπως είναι οι διοικητικές περιφέρειες. Για την επίτευξη του συγκεκριμένου στόχου συνδυάστηκαν μέθοδοι και τεχνικές, που τα τελευταία χρόνια εφαρμόζονται όλο και πιο συχνά στο πλαίσιο της διαδικασίας της Γεωγραφικής Ανάλυσης και προέρχονται από τα πεδία της Στατιστικής και της Ποσοτικής Χωρικής Ανάλυσης. Κατ’ αυτήν την έννοια, χρησιμοποιήθηκαν η Ταξινομική Ανάλυση (cluster analysis), οι Απαριθμήσεις Απόστασης (distance counts), η Παλινδρόμηση (Regression), η Χωρική Aυτοσυσχέτιση και ο προσδιορισμός Περιοχών Εξυπηρέτησης (Service Area). Ο προσδιορισμός των συστοιχιών βασίζεται στην επεξεργασία δεδομένων που αφορούν στον πληθυσμό, στο είδος και τον αριθμό των κατά τόπους χωροθετ ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The main aim of this phd thesis is the definition of a methodological framework for the determination, analysis and cross-evaluation of urban clusters which are formulated within wider study areas, such as administrative regions. To this end, different methods and techniques were combined, that stem from the fields of Statistics and Quantitative Spatial Analysis and which during the last years are all the more commonly applied to the different stages of the Geographical Analysis process. In this regard, there are four interconnecting components that form the proposed methodology. Cluster Analysis, Distance Counts, Service Areas and Spatial Autocorrelation. Furthermore, the definition of urban clusters is mainly based on different types of data concerning the demographic characteristics of cities, the number of public facilities located, as well as the classification of the existing road network in the study area. The approach was assessed through its application to the Region of Thessa ...
περισσότερα
![]() | |
![]() | Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (6.06 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης

ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.

ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.