Μεθοδολογίες και αλγόριθμοι για συγκριτική αξιολόγηση, βαθμονόμηση και κατάταξη κτιρίων γραφείων με βάση την ενέργεια και τη θερμική άνεση
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The aim of this PhD thesis is to develop and propose an integrated classification method for office building sector in Greece. The proposed method includes the building energy performance evaluation method, the building stock database creation, the benchmarking process, the energy boundaries definition and building efficiency improvement methods recommendations. The final scope of this classification scheme is the determination of office buildings’ performance rating boundaries and the establishment of energy and thermal comfort classes at national level. The proposed approach of buildings’ classification includes the following tasks: - The development of a dynamic simulation model to calculate the energy demand for heating and cooling and the thermal comfort conditions of office buildings at an hourly and yearly base. - Energy audits conduction to office buildings in Athens with the aim of buildings’ characteristics investigation and simulation model validation. - The installation of ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (126.18 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.