Περίληψη
Στόχος της παρούσας διατριβής είναι η διερεύνηση των στρατηγικών εκμάθησης που χρησιμοποιούν οι μουσουλμάνοι μαθητές της Θράκης κατά την εκμάθηση της αγγλικής ως ξένης γλώσσας. Επίσης, διερευνάται η σχέση μεταξύ των στρατηγικών εκμάθησης από τη μια και της σχολικής επίδοσης, της τοποθεσίας του σχολείου, του φύλου των μαθητών και της ηλικίας από την άλλη. Τέλος, εξετάζεται η επίδραση ενός παρεμβατικού προγράμματος καλλιέργειας στρατηγικών εκμάθησης στη χρήση των στρατηγικών. Η έρευνα στηρίχθηκε στην τυπολογία των O’Malley & Chamot (1990) σύμφωνα με την οποία οι στρατηγικές εκμάθησης διακρίνονται σε τρεις κατηγορίες: α) στις μεταγνωστικές, β) στις γνωστικές και γ) στις κοινωνικο-συναισθηματικές. Γενικά η έρευνα ακολούθησε τα εξής στάδια: 1) Δημιουργία του ερωτηματολογίου συλλογής δεδομένων αποτελούμενο από τριανταέξι (36) ερωτήσεις, το οποίο βασίσθηκε στο SILL της Oxford (1990). Εφαρμογή του ερωτηματολογίου σε τριακόσιους (300) μαθητές που φοιτούσαν στα Μειονοτικά Δημοτικά Σχολεία των Νο ...
Στόχος της παρούσας διατριβής είναι η διερεύνηση των στρατηγικών εκμάθησης που χρησιμοποιούν οι μουσουλμάνοι μαθητές της Θράκης κατά την εκμάθηση της αγγλικής ως ξένης γλώσσας. Επίσης, διερευνάται η σχέση μεταξύ των στρατηγικών εκμάθησης από τη μια και της σχολικής επίδοσης, της τοποθεσίας του σχολείου, του φύλου των μαθητών και της ηλικίας από την άλλη. Τέλος, εξετάζεται η επίδραση ενός παρεμβατικού προγράμματος καλλιέργειας στρατηγικών εκμάθησης στη χρήση των στρατηγικών. Η έρευνα στηρίχθηκε στην τυπολογία των O’Malley & Chamot (1990) σύμφωνα με την οποία οι στρατηγικές εκμάθησης διακρίνονται σε τρεις κατηγορίες: α) στις μεταγνωστικές, β) στις γνωστικές και γ) στις κοινωνικο-συναισθηματικές. Γενικά η έρευνα ακολούθησε τα εξής στάδια: 1) Δημιουργία του ερωτηματολογίου συλλογής δεδομένων αποτελούμενο από τριανταέξι (36) ερωτήσεις, το οποίο βασίσθηκε στο SILL της Oxford (1990). Εφαρμογή του ερωτηματολογίου σε τριακόσιους (300) μαθητές που φοιτούσαν στα Μειονοτικά Δημοτικά Σχολεία των Νομών Ξάνθης και Ροδόπης για τη διαπίστωση και καταγραφή των περισσότερο και λιγότερο χρησιμοποιούμενων στρατηγικών εκμάθησης από τους μαθητές αυτούς. 2) Σχεδιασμός ενός Παρεμβατικού Προγράμματος Καλλιέργειας Στρατηγικών εκμάθησης και εφαρμογή του σε πειραματική ομάδα αποτελούμενη από εξηνταοκτώ (68) μαθητές. 3) Επαναμέτρηση της πειραματικής ομάδας και της ομάδας ελέγχου μετά από 15 μέρες. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της επεξεργασίας του Ερωτηματολογίου: α) τα κορίτσια χρησιμοποιούν περισσότερες μεταγνωστικές και γνωστικές στρατηγικές από ό,τι τα αγόρια, β) η γνώση μιας δεύτερης ή περισσοτέρων γλωσσών επιδρά στη χρήση των μεταγνωστικών στρατηγικών, γ) η τοποθεσία του σχολείου επηρεάζει τη χρήση των μεταγνωστικών και κοινωνικο-συναισθηματικών στρατηγικών, δ) η ηλικία επηρεάζει μόνο τις κοινωνικο-συναισθηματικές στρατηγικές, ε) ο βαθμός επίδοσης δεν επηρεάζει τη χρήση καμιάς από τις τρεις κατηγορίες στρατηγικών. Όσον αφορά την επεξεργασία των αποτελεσμάτων του Παρεμβατικού Προγράμματος: α) υπάρχει επίδραση της παρέμβασης και στις τρεις κατηγορίες στρατηγικών εκμάθησης, β) υπάρχει επίδραση του φύλου στη χρήση των μεταγνωστικών στρατηγικών, γ) η τοποθεσία του σχολείου δεν επηρεάζει καμιά από τις τρεις κατηγορίες στρατηγικών, δ) η σχολική τάξη δεν επηρεάζει καμιά από τις τρεις κατηγορίες στρατηγικών εκμάθησης ε) η σχολική επίδοση των μουσουλμάνων μαθητών επηρεάζει τη χρήση των μεταγνωστικών και κοινωνικο-συναισθηματικών στρατηγικών.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The aim of the present study is the investigation of the learning strategies that young Muslim learners in Thrace employ in order to facilitate and enhance their learning in English as a foreign language. The experimental part of our study delineated the results of a large-scale research that was conducted with the 4th, 5th and 6th grade EFL Muslim students of three Primary Schools in the prefecture of Xanthi (totally 68 students), aiming at the exploration of their language learning strategies on one hand, and at the examination of the influence of an Intervention Programme on the enrichment of learners’ repertoire of strategies, on the other. Data were elicited through the distribution of a questionnaire (based mainly on Oxford's SILL, with some modifications) to 300 Muslim students of Thrace. The variables under investigation were the learners' gender and age, the location of the schools, the possession of another foreign language and the proficiency level in English. The research w ...
The aim of the present study is the investigation of the learning strategies that young Muslim learners in Thrace employ in order to facilitate and enhance their learning in English as a foreign language. The experimental part of our study delineated the results of a large-scale research that was conducted with the 4th, 5th and 6th grade EFL Muslim students of three Primary Schools in the prefecture of Xanthi (totally 68 students), aiming at the exploration of their language learning strategies on one hand, and at the examination of the influence of an Intervention Programme on the enrichment of learners’ repertoire of strategies, on the other. Data were elicited through the distribution of a questionnaire (based mainly on Oxford's SILL, with some modifications) to 300 Muslim students of Thrace. The variables under investigation were the learners' gender and age, the location of the schools, the possession of another foreign language and the proficiency level in English. The research was based on O’Malley and Chamot’s typology (1990), according to which learning strategies are classified into three main categories: 1) the metacognitive, 2) the cognitive and 3) the social/affective strategies. According to the research findings: 1) The girls employ more metacognitive and cognitive strategies than the boys, while no statistically significant differences between them were testified in the use of the social/affective strategies. 2) The learners who already possess another foreign language have been proved to use more metacognitive strategies, compared to their fellow students who do not, but no significant difference has emerged, as far the cognitive and the social/affective strategies are concerned. 3) The students who live in the urban area of Xanthi use more metacognitive and social/affective strategies, compared to the students of the rural areas. 4) The students of the 4th, the 5th and the 6th Grade use equally often the metacognitive and the cognitive strategies; however, the students of the 5th Grade seem to employ even more often the social/affective ones. 5) The learners of a higher proficiency level in English were found to possess the same strategy repertoire with the learners of a lower proficiency level. As far as the influential role of Intervention Programmes is concerned, it was found that, after the completion of the specific Programme, the learners’ repertoire of strategies was remarkably enriched, and their performance in English was improved.
περισσότερα