Βιογραφική πορεία και ανάπτυξη της ακαδημαϊκής γλωσσικής ικανότητας. Το παράδειγμα των δίγλωσσων παλιννοστούντων φοιτητών από τη Γερμανία στα παιδαγωγικά τμήματα του ελληνικού πανεπιστήμιου
Περίληψη
Η παρούσα έρευνα βασίστηκε στην υπόθεση ότι τα προβλήματα που παρατηρούνται στην ακαδημαϊκή πορεία των παλιννοστούντων φοιτητών (Δαμανάκης, 1993) οφείλονται κατά κύριο λόγο στην ελλιπή ανάπτυξη της «Ακαδημαϊκής Γλωσσικής Ικανότητας» (Cummins, 1999) τους. Ως παράδειγμα για τη διερεύνηση της πιο πάνω υπόθεσης επιλέχθηκαν οι παλιννοστούντες φοιτητές από τη Γερμανία στα Παιδαγωγικά Τμήματα, στα οποία η καλή γνώση της ακαδημαϊκής γλώσσας θεωρείται βασική προϋπόθεση για την επιτυχή φοίτηση και περαίωση των σπουδών. Οι παλιννοστούντες φοιτητές από τη Γερμανία διακρίνονται για την ποικιλία της βιογραφικής και της εκπαιδευτικής τους πορείας. Η μέθοδος της αυτοβιογραφικής / αφηγηματικής συνέντευξης (Schütze, 1981), η οποία χρησιμεύει τόσο για τη συλλογή όσο και την ανάλυση του υλικού, είναι κατάλληλη να συνδέσει τις ξεχωριστές πορείες των ατόμων και ταυτόχρονα να οδηγήσει στη διαμόρφωση μίας θεωρίας που να δείχνει την ανάπτυξη της «Ακαδημαϊκής Γλωσσικής Ικανότητας» (Cummins, 1999), καθώς και του ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (121.01 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.