Η εκπαίδευση των γυναικών στις ελληνικές κοινότητες της οθωμανικής αυτοκρατορίας (19ος αι. - 1922): κοινωνικοποίηση στα πρότυπα της πατριαρχίας και του εθνικισμού
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The objectives of this doctoral research have been, firstly a presentation of the developmental process and the function of the education of women and secondly, the imprinting of the female identity model, molded through education. Considering these objectives, the moral, social, as well as national dimensions are examined. The interpretative method was opted for as the most appropriate, while the research was contextualized within feminist criticism and studies of nationalism. The developmental process of female education can be divided in three periods on the basis of the common characteristics in all researched areas. Only in the third period does the educational system present uniformity, in terms of the qualitative and quantitative elements. During the researched period, five models of school administration operate. These are related both to the schools’ class and social orientation, and to their educational status. The views of the patriarchate alongside nationalist ideolog ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (9.91 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.