Η ανάπτυξη των γνώσεων για τα γεωφυσικά φαινόμενα.: επιπτώσεις στη διδασκαλία.

Περίληψη

ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ:Α)Η ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΨΕΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΗΣ ΓΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΓΕΩΔΥΝΑΜΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΠΟΥ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΑΥΤΟ,ΟΠΩΣ ΣΕΙΣΜΟΙ,ΗΦΑΙΣΤΕΙΑ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΤΟΥ ΑΝΑΓΛΥΦΟΥ.Β)ΤΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΗΣ ΙΣΧΥΟΣ ΤΟΥ ΘΕΩΡΗΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΟΥ ΒΟΣΝΙΑΔΟΥ-BREWER ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ ΓΕΩΦΥΣΙΚΩΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ.Γ)ΤΙΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΜΑΣ.ΣΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΣ ΚΑΝΑΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΜΟΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΤΩΝ ΒΟΣΝΙΑΔΟΥ-BREWER,ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΜΑΣ ΕΔΙΕΞΑΝ ΟΤΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ, ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗ ΗΛΙΚΙΑ, ΧΕΙΡΙΣΘΗΚΑΝ ΜΕ ΣΤΑΘΕΡΟ ΤΡΟΠΟ ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΝΟΗΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ, ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΕΞΗΓΗΣΟΥΝ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ.ΑΚΟΜΗ Η ΓΝΩΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΗΣ ΓΗΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΚΤΑΤΑΙ ΜΕ ΜΙΑ ΠΡΟΚΑΘΟΡΙΣΜΕΝΗ ΣΕΙΡΑ.ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΗΦΘΟΥΝ ΥΠΟΨΗ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΤΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ.ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

THE PURPOSES OF THIS PAPER IS: A)TO INVESTIGATE STUDENTS' REPRESENTATIONS OF THE EARTH'S INTERIOR AND OF GEODYNAMICAL PHENOMENA(E.G EARTHQUAKES,VOLCANS,CHANGES OF THE EARTH'S SURFACE.B) TO INVESTIGATE WHETHER THE THEORETICAL FRAMEWORK OF CONCEPTUAL CHANGE DEVELOPED BY VOSNIADOU AND BREWER CAN BE USED TO EXPLAIN THE SUBJECTS' RESPONSES.C)TO INVESTIGATE THE CONSEQUENCES OF OUR RESULTS IN THE PLANNIΝG OF CURRICULA.IN OUR RESEARCH WE USED THE METHOLOGY OF VOSNIADOU0-BREWER.OUR RESULTS SHOW THAT THE STUDENTS, ACCORDING TO THEIR AGE,FORM MENTAL MODELS ABOUT THE EARTH'S INTERIOR AND IT'S PHENOMENA WHICH THEY USE IN A CONSISTENT WAY.FURTHERMORE, IT APPEARS THAT THERE IS AN ORDER IN THE ACQUISITION OF THE CONCEPTS RELATED TO THE EARTH'S INTERIOR AND GEOPHYSICAL PHENOMENA.THE ABOVE RESULTS SHOULD BE TAKEN INTO ACCOUNT IN THE PLANNING OF CURRICULA FOR ELEMENTARY AND HIGH SCHOOL CLASSES.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/12247
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/12247
ND
12247
Εναλλακτικός τίτλος
The development of knowledge about the geophysical phenomena.: implications on instruction.
Συγγραφέας
Ιωαννίδου, Ισμήνη
Ημερομηνία
1998
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Φυσικών Επιστημών. Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος
Εξεταστική επιτροπή
Βοσνιάδου Στέλλα
Κόκκοτας Παναγιώτης
Κουλαΐδης Βασίλης
Κωστόπουλος Δημήτρης
Καλκάνης Γιώργος
Κολιάδης Εμμανουήλ
Λέξεις-κλειδιά
Ψυχολογία; Ψυχολογία της ανάπτυξης; Γνωσιακή ανάπτυξη; Διδασκαλία; Διδασκαλία φυσικών επιστημών; Αλλαγή εννοιολογική; Φαινόμενα γεωφυσικά; Νοητικά μοντέλα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
612 σελ. : εικ., πίνακες.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)