ΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΣΥΝΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΕΝΟ-ΣΥΝΕΚΤΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ:ΜΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Περίληψη
THE THESIS FOCUSES ON THE WAY LYCEUM STUDENTS EXPRESS THEMSELVES IN WRITING . IT CONSISTS OF AN INTRUDUCTION AND THREE CHAPTERS. THE INTRODUCTION PRESENTS HALIDAY & HASAN (1976)'S TEXTUALITY, DISCUSSES COHESION AND COHERENCE, CONSIDERS THE NATURE OF INFERE NCE, AND, FINALLY DETERMINES THE SENCE UNDER WHICH THELATTER WILL BE UNDERSTOOD IN THE CHAPTERS TO FOLLOW : AS A PRODUCTIVE PROCEES OF SYLLOGISM (CF ARISTOTELE ΑΠΑΓΩΓΗ AND CHARLES PIERCE'S ABDUCTION). IN CHAPTER I CROTHERS (1979)'S TAXINOMIC THEORY CONCE RNING TEXT INFERENCES IS PRESENTED AND IN CHAPTER II AN APPLICATION OF HIS ANALYSIS TO TWO ESSAYS COMPOSED BYLYCEUM STUDENTS IS PROPOSED . CHAPTER III WIDENS THE HORIZON OF THE DISCUSSION : THE SO-CALLED COHERENCE THEORY , WHERE THE APPROACH ADOPTED HERE BELONGS, IS PUT IN COMPARISON WITH ITS RIVAL , THE COGNITIVE RELEVANCE THEORY. THE THESIS EXAMINES THE WAYS IN WHICH INFERENCE CONTRIBUTES TO TEXT COHESION-COHERENCE. IT ATTEMPS TO SHOW THAT (PART OF) THE ANSWER TO ...
περισσότερα
Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (12.56 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
|
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.