Η ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

Περίληψη

Ο ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΗΣ ΔΙΑΤΡΙΒΗΣ ΣΥΝΟΨΙΖΕΤΑΙ ΣΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΠΩΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΜΙΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΠΡΑΞΗ, Η ΕΡΩΤΗΣΗ, ΣΕ ΕΝΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΕΙΔΟΣ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΣΕ ΜΙΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΠΕΡΙΣΤΑΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ. Η ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΗ ΔΙΑΤΡΙΒΗ ΧΩΡΙΖΕΤΑΙ ΣΕ ΔΥΟ ΜΕΡΗ, ΤΟ ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟ ΕΜΠΕΙΡΙΚΟ. ΣΤΟ ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ, ΕΞΕΤΑΖΕΤΑΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΕΑΝ ΚΑΙ ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΣΥΝΔΥΑΣΟΥΜΕ ΤΡΕΙΣ ΘΕΩΡΙΕΣ (ΤΗΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΛΟΓΟΥ, ΤΗΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΟΜΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΩΝ ΓΛΩΣΣΙΚΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ), ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΜΕΛΕΤΗΣΟΥΜΕ ΜΙΑ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΣΤΟ ΣΥΝΟΜΙΛΙΑΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΤΗΣ ΠΛΑΙΣΙΟ. ΣΤΟ ΕΜΠΕΙΡΙΚΟ ΜΕΡΟΣ, ΕΞΕΤΑΖΕΤΑΙ Η ΧΡΗΣΗΤΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ. ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΒΑΣΙΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΕΝΤΕΚΑ ΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΕ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΗΣ Β. ΕΛΛΑΔΑΣ. ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΗΣ ΔΙΑΤΡΙΒΗΣΑΦΟΡΟΥΝ ΤΑ ΕΞΗΣ ΓΕΝΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ: (I) ΤΟ ΡΟΛΟ ΤΩΝ ΕΝΔΕΙΚΤΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ. (II) ΤΗ ΣΗΜΑΣΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ ΩΣ ΓΛΩΣΣΙΚΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ. (III) ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

THE PURPOSE OF DISSERTATION IS TO RESEARCH HOW A SPECIFIC SPEECH ACT, IN THIS CASE THE QUESTION, IS USED IN A SPECIFIC TYPE OF DISCOURSE OR CONVERSATION AND IN A SPECIFIC SITUATION, IN TEACHING. DISSERTATION IS DIVIDED INTO TWO PARTS: THE THEORETICAL AND THE EMPIRICAL. IN THE THEORETICAL PART WE EXAMINE THE PROBLEM IF AND HOW WE SHOULD BRING TOGETHER THREE THEORIES (DISCOURSE ANALYSIS, CONSERVATION ANALYSIS AND SPEECH ACT THEORY), IN ORDER TO STUDY A SPEECH ACT IN ITS CONVERSATIONAL AND SOCIAL CONTEXT. IN THE EMPIRICAL PART WE EXAMINETHE USE OF QUESTION IN GREEK LANGUAGE; DATA ARE SUPPORTED BY ELEVEN TAPED LESSONS IN A HIGH SCHOOL OF N. GREECE. THE CONCLUSIONS OF DISSERTATION ARE CONCERNED WITH THE FOLLOWING GENERAL ISSUES: (I) ROLE OF INDICATORS AS QUESTIONS ARE DIFFERENTIATED IN TEACHING. (II) SEMANTICS OF QUESTION AS A SPEECH ACT INGREEK. (III) SOCIAL ROLE OF QUESTION IN ITS CONVERSATIONAL AND SOCIAL CONTEXT.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/8925
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/8925
ND
8925
Εναλλακτικός τίτλος
THE QUESTION IN TEACHING
Συγγραφέας
Τσολακίδου, Κατερίνα
Ημερομηνία
1995
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλολογίας. Τομέας Γλωσσολογίας
Εξεταστική επιτροπή
ΠΑΥΛΙΔΟΥ ΘΕΟΔΟΣΙΑ
ΒΕΛΟΥΔΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
ΣΥΜΕΩΝΙΔΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
ΣΕΤΑΤΟΣ ΜΙΧΑΛΗΣ
ΤΣΙΤΣΙΠΗΣ ΛΟΥΚΑΣ
ΤΣΟΧΑΤΖΙΔΗΣ ΣΑΒΒΑΣ
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΑΓΑΘΟΚΛΗΣ
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Γλώσσα και Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΠΡΑΞΗ; Γλωσσολογία; ΕΙΔΟΣ ΛΟΓΟΥ; Περιστάσεις επικοινωνίας; Συνομιλία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
368 σ., Παράρτημα.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)