Αεροδυναμική απόδοση αεροχημάτων σε ταχύτητες πτήσης που αναφέρονται σε συμπιεστή ροή

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή εστιάζει στη μελέτη της αεροδυναμικής απόδοσης αεροχημάτων τα οποία επιχειρούν σε υψηλές ταχύτητες, όπου η ροή είναι συμπιεστή. Η διατριβή αποτελεί μια πλήρη τεχνολογική έρευνα όπου πραγματοποιείται, (1) διερεύνηση με υπολογιστικά εργαλεία υψηλής ακρίβειας, της μεθόδου παθητικού ελέγχου ροής με χρήση των γεωμετριών riblets, (2) ανάπτυξη τεχνικών μοντελοποίησης της επίδρασης των riblets για χρήση σε συμβατικές υπολογιστικές μοντελοποιήσεις γεωμετριών αεροσκαφών, (3) ανάλυση και αξιολόγηση των διαφορετικών μεθόδων αεροδυναμικού σχεδιασμού για καινοτόμες γεωμετρίες αεροσκαφών που επιχειρούν σε υποηχητική, υπερηχητική και υπερ-υπερηχητική ταχύτητα και (4) εφαρμογή των γεωμετριών riblets σε τρία καινοτόμα αεροσκάφη αναφοράς που εξήχθησαν με την χρήση των παραπάνω μεθόδων, για την περαιτέρω βελτίωση της αεροδυναμικής τους απόδοσης. Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε εμπίπτει στην κατηγορία της εφαρμοσμένης αεροδυναμικής και υποστηρίζεται από ένα ευρύ φάσμα εργαλείων, διασφαλίζο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The dissertation focuses on the investigation of the aerodynamic performance of aircraft operating in the compressible flow regime. It constitutes a comprehensive technological investigation, including (1) investigation of the riblet geometries passive flow control method, using high-fidelity computational methods, (2) development of surrogate modelling techniques to incorporate the effect of riblets in conventional RANS CFD computations of aircraft geometries, (3) analysis and evaluation of various aerodynamic design methods for innovative aircraft geometries that operate at subsonic, supersonic, and hypersonic speeds and (4) application of riblet geometries to three innovative reference aircraft, which were designed using the above methods, to further enhance their aerodynamic performance. The research conducted falls within the domain of applied aerodynamics and is supported by a wide range of tools, ensuring a holistic examination of the different topics. Specifically, the research ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/58632
ND
58632
Εναλλακτικός τίτλος
Aerodynamic performance of aerial vehicles operating in the compressible flow regime
Συγγραφέας
Μπλιάμης, Χρήστος (Πατρώνυμο: Διονύσιος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών. Εργαστήριο Μηχανικής Ρευστών και Στροβιλομηχανών
Εξεταστική επιτροπή
Υάκινθος Κυριάκος
Κάλφας Ανέστης
Βλαχοστέργιος Ζήνωνας
Μισηρλής Δημήτρης
Δημητριάδης Γρηγόρης
Σεφερλής Παναγιώτης
Παναγιώτου Περικλής
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Μηχανολόγου Μηχανικού ➨ Αεροδιαστημική μηχανική
Λέξεις-κλειδιά
Αεροδυναμική; Μικροραβδώσεις; Υπολογιστική ρευστομηχανική (CFD); Συμπιεστή ροή
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.