Διερεύνηση συναισθηματικής νοημοσύνης, υποκειμενικής ευτυχίας και ικανοποίηση ζωής, εφήβων μαθητών-μαθητριών: ο ρόλος της φυσικής αγωγής

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει τη συνολική Συναισθηματική Νοημοσύνη (ΣΝ) και τις διαστάσεις της, την Υποκειμενική Ευτυχία (ΥΕ) και την Ικανοποίηση Ζωής (ΙΖ) εφήβων μαθητών Γυμνασίου. Επιμέρους στόχοι ήταν: Ο έλεγχος της εγκυρότητας και αξιοπιστίας των οργάνων μέτρησης που χρησιμοποιήθηκαν στην έρευνα. Η διερεύνηση της σχέσης μεταξύ της ΣΝ και των διαστάσεών της με την αντιλαμβανόμενη ΥΕ και την ΙΖ. Η εξέταση τυχόν διαφορών στη συνολική ΣΝ και στις διαστάσεις της, στην ΥΕ και την ΙΖ εφήβων μαθητών ως προς τις ανεξάρτητες μεταβλητές της έρευνας. Η δυνατότητα πρόβλεψης της ΥΕ και της ΙΖ από τη συνολική ΣΝ και τις διαστάσεις της. Η εφαρμογή ενός στοχευμένου παρεμβατικού προγράμματος για την ανάπτυξη της ΣΝ και των διαστάσεών της σε μαθητές Γυμνασίου, μέσα από το μάθημα της Φυσικής Αγωγής. Στην έρευνα, πήραν μέρος 2.233 μαθητές από 24 γυμνάσια της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, από τους οποίους οι 1025 πήραν μέρος στην κύρια έρευνα και 1.208 στην εγκυροποίηση/σ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of the present study was to investigate the overall Emotional Intelligence (EI) and its dimensions, Percieved Happiness (PH) and Life Satisfaction (LS) of adolescent middle school students. Sub-objectives were: To test the validity and reliability of the measurement instruments used in the study. To investigate the relationship between EI and its dimensions with PH and LS. To examine any differences in overall EI and its dimensions, PH and LS of adolescent students in relation to the independent variables of the study. The possibility of predicting PH and LS from overall EI and its dimensions. The implementation of a targeted intervention program for the development of EI and its dimensions in middle school students through the Physical Education class. In the study, 2,233 students from 24 middle schools in the Region of Eastern Macedonia & Thrace participated in the study, of which 1,025 took part in the main survey and 1,208 in the validation/adjustment of the questionnai ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 3/2026)
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/58539
ND
58539
Εναλλακτικός τίτλος
Investigation of emotional intelligence, percieved happiness and life satisfaction of adolescent students: the role of physical education
Συγγραφέας
Καραπαναγιώτου, Αικατερίνη (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής, Αθλητισμού και Εργοθεραπείας. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Εξεταστική επιτροπή
Ρόκκα-Μαυρίδου Στυλιανή
Μπεμπέτσος Ευάγγελος
Φιλίππου Φίλιππος
Αλμπανίδης Ευάγγελος
Δέρρη Βασιλική
Μιχαλοπούλου Μαρία
Κούλη Όλγα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Κοινωνικότητα; Συναισθηματικότητα; Ευημερία; Φύλο; Τάξη; Παρεμβατικό πρόγραμμα; Ruller; Εφηβική ηλικία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.