Στρατηγικές διδασκαλίας για παιδιά με δυσλεξία και δυσαριθμησία

Περίληψη

ΕΙΣΑΓΩΓΗ Το τρέχον εκπαδευτικό κλίμα αποκαλύπτει μια ανησυχιτική τάση όπου πολλοί μαθητές δυσκολεύονται να αντιμετωπίσουν τις απαιτήσεις των σχολικών προγραμμάτων τους, συχνά λόγω υποκείμενων ειδικών μαθησιακών διαταραχών όπως η δυσλεξία. Αυτή η διαταραχή επηρεάζει σοβαρά τις ικανότητες ανάγνωσης και επεξεργασίας της γλώσσας, με αποτέλεσμα να βρίσκονται σε μειονεκτική θέση σε σύγκριση με τους συνομηλίκους τους (Paraskevopoulos, 1985). Η δυσλεξία είναι μέρος ενός ευρύτερου φάσματος μαθησιακών δυσκολιών που περιλαμβάνει ζητήματα όπως η δυσαριθμήσια, και τα δύο χαρακτηρίζονται από προκλήσεις που ευθυγραμμίζονται στενά με το φυσιολογικό λειτουργικό εύρος, καθιστώντας δύσκολη την έγκαιρη ανίχνευση και την πρόληψή τους (Michalogiannis&Izenaki 2000). Αυτές οι αναπηρίες προκείπτουν από ένα πολύπλοκο μείγμα γνωστικών, γλωσσικών και νευρολογικών παραγόντων, που επηρεάζουν σημαντικά την ακαδημαϊκή επίδοση σε όλα τα μαθήματα, συμπεριλαμβανομένων των μαθηματικών όπου ο αντίκτυπος της δυσλεξίας είνα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Introduction The current educational climate reveals a troubling trend where many students grapple with meeting the requirements of their academic programs, often due to underlying specific learning disorders like dyslexia. This disorder severely impacts their reading and language processing abilities, placing them at a disadvantage compared to their peers (Paraskevopoulos, 1985). Dyslexia is part of a broader spectrum of learning disabilities that includes issues like dyscalculia, both characterized by challenges that align closely with normal functional ranges, making their early detection and prevention difficult (Michalogiannis & Izenaki 2000). These disabilities result from a complex blend of cognitive, linguistic, and neurological factors, significantly affecting academic performance across subjects, including mathematics where dyslexia's impact is markedly detrimental due to difficulties in symbol recognition and code-switching. In the educational and psychological research, dys ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 4/2025)
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/58529
ND
58529
Εναλλακτικός τίτλος
Teaching strategies for children with dyslexia and dyscalculia
Συγγραφέας
Κόρακα, Δήμητρα (Πατρώνυμο: Ευάγγελος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Sofia University Saint Kliment Ohridski. Faculty of Educational Studies and the Arts. Department of Special Education
Εξεταστική επιτροπή
Milen Zamfirov
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Αναπτυξιακή δυσλεξία; Δυσαριθμησία; Ειδική αγωγή
Χώρα
Βουλγαρία
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.