Εκπαίδευση και αισθητική εμπειρία: κριτήρια αξιοποίησης έργων τέχνης για την ενδυνάμωση του κριτικού στοχασμού

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή έχει ως αντικείμενο τη μελέτη και τον προσδιορισμό των χαρακτηριστικών των εικαστικών και λογοτεχνικών έργων τέχνης, τα οποία ενδυναμώνουν τον κριτικό στοχασμό των εκπαιδευομένων τόσο στην εκπαιδευτική πράξη ευρύτερα, όσο και στο πλαίσιο της μεθόδου «Μετασχηματίζουσα Μάθηση μέσα από την Αισθητική Εμπειρία» του Κόκκου ειδικότερα. Στο πλαίσιο αυτό, βασικό στόχο της έρευνας αποτελεί η ανάδειξη της διάκρισης μεταξύ της σημαντικής/προβληματίζουσας και της επιφανειακής τέχνης. Τέλος, η εν λόγω μελέτη στοχεύει στη διερεύνηση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών, οι οποίοι εργάζονται στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε θέματα σχετικά με την προσέγγιση της τέχνης σε προσωπικό και επαγγελματικό/εκπαιδευτικό επίπεδο. Το θεωρητικό πλαίσιο της εργασίας εμπεριέχει τις απόψεις σημαντικών θεωρητικών, στοχαστών, εκπαιδευτών ενηλίκων, καθώς και του νευροβιολόγου Zeki, οι οποίοι εξαίρουν τη σημαντικότητα της επαφής των ατόμων με την προβληματίζουσα τέχνη. Επίσης, αναφέρονται ο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis deals with the study and the determination of the characteristics of visual and literary works of art, which strengthen the critical reflection of learners both in the educational practice broadly, and in the context of the "Transformative Learning through Aesthetic Experience" of Kokkos’ method in particular. In this context, the main objective of the research is to highlight the distinction between reflection-provoking art and superficial art. Finally, the study in question aims to investigate the perceptions of teachers, who work in Primary and Secondary education, on issues related to the approach to art both on a personal and professional/educational level. The theoretical framework of work incorporates the views of important and remarkable theorists, philosophers, adult educators, as well as neuro-biologist Zeki, who highlights the importance of individuals' contact with reflection-provoking art. Furthermore, the opinions of thinkers are mentioned, which highlight the ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 3/2026)
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/58527
ND
58527
Εναλλακτικός τίτλος
Education and aesthetic experience: criteria for the utilization of artworks to strengthen critical reflection
Συγγραφέας
Παπαδοπούλου, Μαρία (Πατρώνυμο: Φανούριος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ). Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών
Εξεταστική επιτροπή
Κόκκος Αλέξιος
Βλαβιανού-Δετζώρτζη Αντιγόνη
Σηφάκης Νικόλαος
Βαϊκούση Δανάη
Καγιαλής Παναγιώτης
Καραλής Αθανάσιος
Κουλαουζίδης Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, διεπιστημονική προσέγγιση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Επιστημονικοί τομείς της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαίδευση; Προβληματίζουσα τέχνη; Κριτήρια
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.