Η επίδραση των δικτύων και του ψηφιακού μετασχηματισμού στην οργάνωση, διοίκηση και λειτουργία του σχολείου: οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Αττικής

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή εξετάζει τον ρόλο των συνεργατικών δικτύων και του Ψηφιακού Μετασχηματισμού στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, καθώς και στη βελτίωση της οργάνωσης και λειτουργίας των σχολικών μονάδων. Ειδικότερα, η έρευνα αυτή, που πραγματοποιήθηκε μετά την πανδημία του COVID-19 και την εφαρμογή της Επείγουσας εξ Αποστάσεως Διδασκαλίας, διερευνά τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών αναφορικά με τη συμβολή των δικτύων και της ψηφιακής συνεργασίας στην ενίσχυση των επαγγελματικών δεξιοτήτων τους και στη βελτιστοποίηση της λειτουργικής αποδοτικότητας των σχολείων.Η συλλογή δεδομένων πραγματοποιήθηκε μέσω ερωτηματολογίων που απευθύνθηκαν σε εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής, με την ανάλυση να βασίζεται σε ποσοτικές μεθόδους. Τα συνεργατικά δίκτυα αναγνωρίζονται από τους εκπαιδευτικούς ως κρίσιμος υποστηρικτικός μηχανισμός, ικανός να κινητοποιήσει το εκπαιδευτικό δυναμικό και, μέσω συλλογικών διαδικασιών, να επιφέρει ουσιαστική αναβάθμιση στο εκπαιδευτικό σύστη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation examines the role of collaborative networks and Digital Transformation in the professional development of educators, as well as in improving the organization and operation of school units. Specifically, this research, conducted after the COVID-19 pandemic and the implementation of Emergency Remote Teaching, investigates educators’ perceptions regarding the contribution of networks and digital collaboration to the enhancement of their professional skills and the optimization of schools’ operational efficiency. Data collection was conducted through questionnaires addressed to primary education teachers in the Attica region, with analysis based on quantitative methods. Collaborative networks are recognized by educators as a critical support mechanism capable of mobilizing educational potential and, through collective processes, driving substantial improvements in the educational system. The educators in the sample acknowledge collaborative networks as catalysts for stren ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 3/2026)
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/58525
ND
58525
Εναλλακτικός τίτλος
The impact of networks and digital transformation on school organisation, management and operation: the perceptions of teachers of primary education in Attica
Συγγραφέας
Δεστές, Γεώργιος (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Παπακωνσταντίνου Γεώργιος
Φωτεινός Δημήτριος
Ιωακειμίδη Μαριλού
Πασιάς Γεώργιος
Ρουσσάκης Ιωάννης
Αναστασίου Σοφία
Παπακωνσταντίνου Άλμπα - Αντιγόνη
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Συνεργατική μάθηση; Δικτύωση; Δίκτυα σχολείων; Δίκτυα εκπαιδευτικών; Ψηφιακός μετασχηματισμός; Επαγγελματική ανάπτυξη; Επείγουσα εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση; Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.