Η Στοιχειακή Μουσική και Κινητική Αγωγή (Orff-Schulwerk) σε μαθητές με αναπηρία όρασης: σχεδιασμός, εφαρμογή και αξιολόγηση προγράμματος παρέμβασης

Περίληψη

Η ανάπτυξη της δημιουργικότητας αποτελεί εκπαιδευτική επιδίωξη και ζητούμενο στη σύγχρονη κοινωνία. Η μουσική και η κίνηση έχουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης και το Orff-Schulwerk είναι μια μουσικοπαιδαγωγική προσέγγιση που δίνει ιδιαίτερη έμφαση στο στοιχείο της δημιουργικότητας μέσα από τον συνδυασμό της μουσικής, της κίνησης και του λόγου. Σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία, καμία αναφορά δεν υπάρχει για την ύπαρξη Προγράμματος μουσικής εκπαίδευσης για μαθητές με αναπηρία όρασης που να έχει στόχο την ανάπτυξη της δημιουργικότητας και να αξιοποιεί τον συνδυασμό της μουσικής και της κίνησης προς αυτήν την κατεύθυνση. Σκοπός αυτής της έρευνας είναι ο σχεδιασμός, η εφαρμογή και η αξιολόγηση Προγράμματος που βασίζεται στην μουσικοπαιδαγωγική προσέγγιση Orff (Orff-Schulwerk) και μέσω του στοιχειακού χαρακτήρα της μουσικής και της κίνησης συμβάλλει στην ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης μαθητών με αναπηρία όρασης. Το Πρόγραμμα «Στοιχειακή Μουσική και Κινητική Αγωγή (O ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The development of creativity has been educational goal as well as desideratum in the contemporary society. Music and movement play a significant role in the creative thought and Orff-Schulwerk is a music educational approach giving special emphasis on creativity aspect through the combination of music, movement and speech. According to international bibliography, there is no reference to a music education programme for students with visual impairment having as a goal the development of creativity and using the combination of music and movement towards this direction. The aim of this research was to design, implement and evaluate a programme based on the music educational Orff approach (Orff-Schulwerk) and through the elemental character of music and movement to contribute to the creative thought of students with visual impairment. The Programme “Elemental Music and Movement Education (Orff-Schulwerk) to students with visual impairment” is the only music education programme globally as ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 9/2026)
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/58517
ND
58517
Εναλλακτικός τίτλος
Elemental Music and Movement Education (Orff-Schulwerk) to students with visual impairment: design, implementation and evaluation of an intervention programme
Συγγραφέας
Φιλιάνου, Μαρία (Πατρώνυμο: Σκεύος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Ειδικής Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Αντωνίου Αλέξανδρος-Σταμάτιος
Γαλανάκη Ευαγγελία
Χρυσοστόμου Σμαράγδα
Αντωνίου Φωτεινή
Κανελλόπουλος Παναγιώτης
Ράπτης Θεοχάρης
Τριανταφυλλάκη Αγγελική
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Δημιουργικότητα; Δημιουργική σκέψη; Orff-Schulwerk; Στοιχειακή μουσική; Στοιχειακή κίνηση; Αναπηρία όρασης; Μαθητές με τύφλωση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.