Πρακτικές γραμματισμού σε φυλακές: από τα γλωσσικά και ταυτοτικά «όρια» στα γλωσσικά και ταυτοτικά ρεπερτόρια των υπό κράτηση εκπαιδευόμενων με προσφυγική/μεταναστευτική εμπειρία

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή διερευνά τη γλωσσική εκπαίδευση σε σχολεία δύο φυλακών στην Ελλάδα, στις οποίες κρατούνται πολύγλωσσοι νεαροί άντρες ηλικίας 18-22 χρόνων με προσφυγική/μεταναστευτική εμπειρία. Σε διάστημα 2,5 χρόνων έρευνας στο πεδίο (Ιανουάριος 2018 - Σεπτέμβρης 2020) συμμετέχουν 111 συμμετέχοντες/ουσες (71 υπό κράτηση άτομα, 4 εκπαιδευτικοί γλώσσας, 16 εκπαιδευτικοί λοιπών ειδικοτήτων, 20 υπάλληλοι των φυλακών) προκειμένου η παρούσα έρευνα να περιγράψει και να ερμηνεύσει τη γλωσσική εκπαίδευση στα σχολεία των δύο φυλακών και να ανιχνεύσει τους κυρίαρχους λόγους παραγωγής, αναπαραγωγής και διαπραγμάτευσης των ιδεολογιών, αντιλήψεων και στάσεων που τη διαμορφώνουν. Λαμβάνοντας υπόψη τη γλωσσική ποικιλότητα και τη συνθετότητα του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος στις φυλακές, το οποίο ορίζεται και προσδιορίζεται από ευρύτερους λόγους (discourses) για την παραβατικότητα, τη φυλάκιση αλλά και τους στόχους της εκπαίδευσης στις φυλακές, η διατριβή επιχειρεί να αναδείξει και να θέσ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This PhD thesis investigates language education in schools inside two prisons in Greece, where multilingual young men aged 18-22 years old with refugee/immigrant experience are detained. Over a period of 2.5 years of fieldwork (January 2018-September 2020), 111 participants (71 inmates, 4 language teachers, 16 teachers of other disciplines, 20 prison employees) are involved in order for the research to describe and interpret language education in the schools of the two prisons and to trace dominant discourses, ideologies and attitudes that shape it. Considering the linguistic diversity and the complex educational environment of prisons that is determined by broader discourses on delinquency, imprisonment, and prison education goals, the research aims to highlight and renegotiate language education policies and practices within prison literacy spaces. The conceptual framework on which the thesis draws, challenges the traditional view of language as an isolated system, instead emphasizin ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/58497
ND
58497
Εναλλακτικός τίτλος
Literacy practices in prisons: from linguistic and identity “boundaries” to linguistic and identity repertoires of inmate students with refugee/migrant experience
Συγγραφέας
Καλμπένη, Σωτηρία (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστημών του Ανθρώπου. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Βασιλάκη Ευγενία
Γκανά Ελένη
Μάγος Κωνσταντίνος
Γκόβαρης Χρήστος
Σταθοπούλου Χαρούλα
Αρχάκης Αργύριος
Τσάμη Βασιλική
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Γλώσσα και Γλωσσολογία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Γλωσσική εκπαίδευση σε φυλακές; Διαγλωσσική παιδαγωγική; Εθνικός λόγος; Πειθαρχικός λόγος
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.