Παιδική πολιτειότητα και ανοικτές τεχνολογίες: αναπτύσσοντας και καλλιεργώντας την έννοια του ενεργού πολίτη και της συμμετοχικής δημοκρατίας σε μαθητές/μαθήτριες προσχολικής ηλικίας

Περίληψη

Το σχολείο αποτελεί μέρος της κοινωνίας το οποίο διαχρονικά λειτουργεί σε συνάρτηση με αυτή και τις αλλαγές στις οποίες υπόκειται. Είναι σημαντικό εκτός από τη γνώση που θα λάβει κάθε μαθητής και μαθήτρια στο σχολείο να τους δοθεί η ευκαιρία να ζήσουν με βιωματικό τρόπο τι σημαίνει και τι πρεσβεύει η έννοια της Δημοκρατίας και της ενεργής συμμετοχής για τους ίδιους/ίδιες προσωπικά αλλά και για την εξέλιξη του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου. Στην πρώτη βαθμίδα της υποχρεωτικής εκπαίδευσης στη χώρα μας, δηλαδή στο νηπιαγωγείο, κάθε παιδί αναπτύσσει, εξελίσσει και εμπλουτίζει τις κοινωνικές δεξιότητες, που εν μέρει έλαβε ως μέλος μιας οικογένειας. Στον μικρόκοσμο της σχολικής τάξης και στο πρώτο κοινωνικό σύνολο που δραστηριοποιείται, εφαρμόζει και ανατροφοδοτείται διαρκώς σε σχέση με όσα έμαθε στον οικογενειακό του κύκλο, έτσι ώστε να ανταποκριθεί στον κοινωνικό και πολιτικό ρόλο του ως μέλος ενός μαθητικού τμήματος, ενός σχολικού οργανισμού, μίας δημοτικής ενότητας ή πόλης. Μέσα σε αυτό τ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The school plays a vital role in society by adapting to its changes. Beyond simply acquiring knowledge, students must also experience what democracy and active participation mean, both personally and in terms of contributing to the broader social fabric. In Greece, during the first stage of compulsory education—preschool—each child develops, refines, and enhances their social skills, which they have initially acquired within their families. In the classroom, as part of their first social group, children apply and build upon what they have learned at home. This process enables them to assume social and political roles as members of a class, school, local community, or city. Within this educational and social framework, children learn to manage the compromises and conflicts inherent in organized social life. In today’s world, schools must serve as incubators for democratic and participatory organizations. A child's natural inclination to engage actively in daily situations should be nur ...
περισσότερα
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/58494
ND
58494
Εναλλακτικός τίτλος
Children’s citizenship and open technologies: developing and fostering the concept of active citizenship and participatory democracy in preschool students
Συγγραφέας
Νάκου, Αλεξάνδρα (Πατρώνυμο: Χρήστος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης
Εξεταστική επιτροπή
Γκούσκος Δημήτρης
Μουρλάς Κωνσταντίνος
Χαρίτος Δημήτρης
Πλειός Γιώργος
Τσαλίκη Ελισσάβετ
Σφυροέρα Μαρία
Πεχτελίδης Γιάννης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Πολιτειότητα; Συμμετοχική δημοκρατία; Νηπιαγωγείο; Κίνημα δημιουργών; Τεχνουργήματα; Ανταλλακτική οικονομία; Διαβούλευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.