Η επίδραση του παιδαγωγικού παιχνιδιού στην κοινωνικο-ηθική και συναισθηματική ανάπτυξη μαθητών/τριών δημοτικού σχολείου

Περίληψη

Όλες σχεδόν οι δηλώσεις σχετικά με την ολοκληρωμένη αποστολή που έχει η εκπαίδευση σήμερα, συγκλίνουν σε μια κοινή άποψη, η οποία επιβεβαιώνει τη σημασία της καλλιέργειας των κοινωνικο-ηθικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων των παιδιών παράλληλα με τις γνωστικές και ακαδημαϊκές δεξιότητες, τόσο για την επιτυχημένη εκπαίδευσή τους, όσο και για την ευημερία στη ζωή τους. Δυστυχώς, όμως, μια αντικειμενική αξιολόγηση της υφιστάμενης εκπαιδευτικής πραγματικότητας αποκαλύπτει μια ανησυχητική έλλειψη ενσωμάτωσης αυτών των στοιχείων στα σχολικά προγράμματα σπουδών, γεγονός που απαιτεί άμεση προσοχή και παρέμβαση. Σύμφωνα με το θεωρητικό υπόβαθρο της Θεωρίας Αυτοπροσδιορισμού, το παιγνιώδες περιβάλλον διαμορφώνει τις ιδανικές συνθήκες για τους/τις μαθητές/τριες να βιώσουν ενεργά και με ευχάριστο τρόπο μαθησιακές εμπειρίες που ικανοποιούν τις βασικές τους ψυχολογικές ανάγκες, προωθούν τη θετική κοινωνική συμπεριφορά τους, ενισχύουν τη διαδικασία εσωτερίκευσης-ενσωμάτωσης του κινήτρου για συμμετοχ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Nearly all statements regarding the comprehensive mission of education today converge on a common perspective that underscores the importance of cultivating children’s socio-moral and emotional skills along with their cognitive and academic skills which is critical for both their educational success and their overall well-being in life. Unfortunately, an objective evaluation of the current educational landscape reveals a concerning deficiency in the integration of these elements within school curricula, necessitating immediate attention and intervention. According to the theoretical framework of Self-Determination Theory, a playful environment creates ideal conditions for students to actively and enjoyably engage in learning experiences that can fulfill students’ fundamental psychological needs, promote positive social behaviors, strengthen the process of internalizing-integrating the motivation for participation, and promote the development of the required for the demands of the 21st ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 2/2027)
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/58477
ND
58477
Εναλλακτικός τίτλος
The impact of pedagogical play on the socio-moral and emotional development of elementary school students
Συγγραφέας
Αναστασιάδης, Θεοφύλακτος (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τομέας Ανθρωπιστικών Σπουδών και Αναψυχής
Εξεταστική επιτροπή
Μπαρκούκης Βασίλειος
Τσορμπατζούδης Χαράλαμπος
Γρούϊος Γεώργιος
Μουρατίδου Αικατερίνη
Κοΐδου Ειρήνη
Μπίκος Κωνσταντίνος
Ούρδα Δέσποινα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Ψυχολογία της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Αναπτυξιακή ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά
Φυσική αγωγή; Παιδαγωγική του παιχνιδιού; Παιδαγωγικό παιχνίδι; Κοινωνικο-ηθική και συναισθηματική ανάπτυξη; Θεωρία αυτοπροσδιορισμού; Δημοτικό σχολείο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.