Η αντίληψη των εκπαιδευτικών για την επίδραση του μαθηματικού άγχους στην επίδοση των μαθητών με και χωρίς μαθησιακές δυσκολίες στα μαθηματικά

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή παρουσιάζει μία εκτενή διερεύνηση του κρίσιμου ρόλου της αντίληψης των καθηγητών των Μαθηματικών σχετικά με το μαθηματικό άγχος και τις κρίσιμες συνέπειές του στην επίδοση των μαθητών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση του Ελληνικού Εκπαιδευτικού Συστήματος. Το μαθηματικό άγχος αποτελεί ένα διαδεδομένο ζήτημα στα εκπαιδευτικά συστήματα παγκοσμίως και έχει τη δυνατότητα να εμποδίσει σημαντικά την επίδοση των μαθητών στα μαθηματικά, ενώ, δυστυχώς, μπορεί ακόμη και να τους αποτρέψει από το να συνεχίσουν τις σπουδές τους σε τομείς σχετικούς με τις Φυσικές Επιστήμες και τη Μηχανική. Ωστόσο, η περίπλοκη σχέση μεταξύ της αντίληψης των καθηγητών των Μαθηματικών και των επιπτώσεων του μαθηματικού άγχους στην επίδοση των μαθητών στα Μαθηματικά, ιδιαίτερα στο πλαίσιο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, παραμένει ένα ανεξερεύνητο πεδίο. Η παρούσα μελέτη καλύπτει αυτό το κρίσιμο ερευνητικό κενό εξετάζοντας την αντίληψη των καθηγητών των Μαθηματικών επί των εκτεταμένων και περίπ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This doctoral thesis presents an extensive investigation into the pivotal role of mathematics teachers' awareness regarding mathematics anxiety and its profound consequences for students within the context of Greek Secondary Education (GSE).Mathematics anxiety is a prevalent concern in educational systems worldwide and possesses the potential to significantly hinder students' mathematical performance and may, regrettably, even deter them from pursuing further education in STEM-related disciplines. However, the intricate connection between mathematics teachers' awareness and the repercussions of mathematics anxiety on students' mathematical achievements, especially within the GSE context, remains an unexplored territory incurrent research. This comprehensive study addresses this critical research gap by examining mathematics teachers' awareness of the extensive and intricate ramifications of classroom-based mathematics anxiety on students' mathematical performance in GSE. To achieve thi ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Esta tesis doctoral presenta una amplia investigación sobre el papel fundamental de la concienciación de los profesores de matemáticas en lo que respecta a la ansiedad matemática y sus profundas consecuencias para los estudiantes en el ámbito de la Educación Secundaria griega (ESG). La ansiedad matemática es una preocupación prevalente en entornos educativos en todo el mundo, puesto que tiene el potencial de obstaculizar significativamente el rendimiento matemático de los estudiantes y, lamentablemente, puede incluso disuadirlos de continuar su educación posterior en disciplinas relacionadas con STEM. Sin embargo, la intrincada conexión entre la concienciación de los profesores de matemáticas y las repercusiones de la ansiedad matemática en los logros matemáticos de los estudiantes, especialmente dentro del contexto de la ESG, sigue siendo un territorio inexplorado en la investigación actual. Este estudio integral se esfuerza por abordar esta brecha crítica en la investigaci ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/58466
ND
58466
Εναλλακτικός τίτλος
Teacher’s awareness of the impact of mathematics anxiety in the performance of students with and without mathematics learning disabilities
La concienciación del profesorado sobre el impacto de la ansiedad matemática en el desempeño de los estudiantes con y sin dificultades de aprendizaje en matemáticas
Συγγραφέας
Ευαγγελοπούλου, Μαρία (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
University of Córdoba. Faculty of Education and Psychology. Department of Mathematics
Εξεταστική επιτροπή
Jiménez Fanjul Noelia
Madrid Martín María José
Pedrosa Jesus Cristina
Santagueda Villanueva María
Trandafir Paula Camelia
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαίδευση; Μαθηματικό άγχος; Μαθησιακές δυσκολίες; Αντιλήψεις εκπαιδευτικών
Χώρα
Ισπανία
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.