Περίληψη
Η υπογονιμότητα, η μειωμένη ικανότητα φυσικής σύλληψης και τεκνοποίησης, αφορά στο 3,5% έως 16,7% του παγκόσμιου πληθυσμού αναπαραγωγικής ηλικίας. Τα ζευγάρια που αντιμετωπίζουν προβλήματα υπογονιμότητας καταφεύγουν συχνά σε τεχνικές ιατρικώς υποβοηθούμενης αναπαραγωγής (ΙΥΑ). Από την έναρξη της εφαρμογής των μεθόδων ΙΥΑ εκφράστηκαν ανησυχίες, από τη διεθνή επιστημονική κοινότητα, για τη σωματική υγεία των γεννηθέντων παιδιών και τη γνωστική, κινητική και ψυχοσυναισθηματική τους ανάπτυξη. Στη διεθνή βιβλιογραφία υπάρχει ασυνέπεια μεταξύ των ευρημάτων που αφορούν στη σχέση μεταξύ των μεθόδων ΙΥΑ και των μεταβλητών σωματικά υγεία, γνωστική, κινητική και ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη. Η παρούσα διατριβή, σχεδιάστηκε με σκοπό τη διερεύνηση της σχολικής επίδοσης παιδιών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, τεκνοποιημένων με τεχνολογίες ΙΥΑ. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 638 παιδιά (ηλικίας 6 έως 12 ετών), 330 αγόρια και 308 κορίτσια, που φοιτούσαν στην Α΄ τάξη έως την Στ΄ τάξη σε δημόσια Δημοτικά Σχο ...
Η υπογονιμότητα, η μειωμένη ικανότητα φυσικής σύλληψης και τεκνοποίησης, αφορά στο 3,5% έως 16,7% του παγκόσμιου πληθυσμού αναπαραγωγικής ηλικίας. Τα ζευγάρια που αντιμετωπίζουν προβλήματα υπογονιμότητας καταφεύγουν συχνά σε τεχνικές ιατρικώς υποβοηθούμενης αναπαραγωγής (ΙΥΑ). Από την έναρξη της εφαρμογής των μεθόδων ΙΥΑ εκφράστηκαν ανησυχίες, από τη διεθνή επιστημονική κοινότητα, για τη σωματική υγεία των γεννηθέντων παιδιών και τη γνωστική, κινητική και ψυχοσυναισθηματική τους ανάπτυξη. Στη διεθνή βιβλιογραφία υπάρχει ασυνέπεια μεταξύ των ευρημάτων που αφορούν στη σχέση μεταξύ των μεθόδων ΙΥΑ και των μεταβλητών σωματικά υγεία, γνωστική, κινητική και ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη. Η παρούσα διατριβή, σχεδιάστηκε με σκοπό τη διερεύνηση της σχολικής επίδοσης παιδιών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, τεκνοποιημένων με τεχνολογίες ΙΥΑ. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 638 παιδιά (ηλικίας 6 έως 12 ετών), 330 αγόρια και 308 κορίτσια, που φοιτούσαν στην Α΄ τάξη έως την Στ΄ τάξη σε δημόσια Δημοτικά Σχολεία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Τα παιδιά ταξινομήθηκαν σε δύο ομάδες με κριτήριο την αναφορά των γονέων τους: φυσικής σύλληψης και εξωσωματικής γονιμοποίησης. Η σχολική τους επίδοση αξιολογήθηκε από τους/τις διδάσκοντες/ουσες εκπαιδευτικούς σε πέντε μαθήματα του προγράμματος σπουδών (Γλώσσα, Μαθηματικά, Εικαστικά, Μουσική, Φυσική Αγωγή) με ειδικό «εργαλείο» που δημιουργήθηκε για τον σκοπό της μελέτης. Πραγματοποιήθηκε ανάλυση δεδομένων μεταξύ των δύο ομάδων και εντός κάθε ομάδας. Βρέθηκαν σημαντικές διαφορές μεταξύ α) κοριτσιών και αγοριών και των δύο ομάδων, αφού τα κορίτσια σημείωσαν σημαντικά καλύτερες επιδόσεις στη μέση σχολική επίδοση, στα Εικαστικά, στη Μουσική και στη Φυσική Αγωγή, β) κοριτσιών και αγοριών εξωσωματικής γονιμοποίησης στη Γλώσσα, με τα κορίτσια να υπερέχουν και γ) δίδυμων και τρίδυμων, με υψηλότερες επιδόσεις των δίδυμων παιδιών και των δύο φύλων έναντι των τρίδυμων, με εξαίρεση τα Εικαστικά. Τα ευρήματα της εργασίας συζητούνται σε θεωρητικό κι εφαρμοσμένο επίπεδο. Το θεωρητικό περιλαμβάνει βιολογικές και ψυχολογικές ερμηνείες και το εφαρμοσμένο εκπαιδευτικές πρακτικές και διδακτικές στρατηγικές στο πλαίσιο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Τέλος, σχολιάζονται εκτενώς οι κοινωνικές και πολιτικές προεκτάσεις της εκπαιδευτικής αξιολόγησης των παιδιών τεκνοποιημένων με τεχνικές ΙΥΑ.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Infertility, characterized by the reduced ability to conceive and bear children naturally, affects a range of between 3.5% and 16.7% of the global population of reproductive age. Couples facing infertility often turn to medically assisted reproductive technοlogy (ART). The introduction of ART has prompted concerns within the international scientific community regarding the physical well-being of children born through these methods, as well as their cognitive, motor, and psycho-emotional development. Existing literature presents conflicting findings on the relationship between ART procedures and various factors such as physical health, cognitive abilities, motor skills, and psycho-emotional development. The aim of the present study was to examine the school performance of elementary school children who were conceived through ART. The research sample consisted of 638 children, ranging from 6 to 12 years of age, including 330 boys and 308 girls attending 1st to 6th grade in public primary ...
Infertility, characterized by the reduced ability to conceive and bear children naturally, affects a range of between 3.5% and 16.7% of the global population of reproductive age. Couples facing infertility often turn to medically assisted reproductive technοlogy (ART). The introduction of ART has prompted concerns within the international scientific community regarding the physical well-being of children born through these methods, as well as their cognitive, motor, and psycho-emotional development. Existing literature presents conflicting findings on the relationship between ART procedures and various factors such as physical health, cognitive abilities, motor skills, and psycho-emotional development. The aim of the present study was to examine the school performance of elementary school children who were conceived through ART. The research sample consisted of 638 children, ranging from 6 to 12 years of age, including 330 boys and 308 girls attending 1st to 6th grade in public primary schools in the Region of Central Macedonia. The children were classified into two groups based on parental reports: those conceived naturally and those through in-vitro fertilization (IVF). Their school performance was evaluated by their teachers across five subjects from the curriculum (Language, Mathematics, Visual Arts, Music, Physical Education) using a specialized assessment tool designed specifically for the study. Data analysis was conducted between the two groups and within each group. Significant differences were identified: a) between girls and boys in both groups, with girls demonstrating notably higher average academic achievement in Visual Arts, Music, and Physical Education, b) between girls and boys in the IVF group in Language, with girls exhibiting superior performance and c) between twins and triplets, showing that twins of both genders tended to outperform triplets except in Visual Arts. The study discusses the implications of these findings on both a theoretical and practical point of view. The theoretical perspective includes biological and psychological interpretations, while the practical aspect explores educational methodologies and teaching strategies within the primary education framework. Additionally, the comprehensive analysis extends to social and political considerations regarding the educational assessment of children conceived using assisted reproductive techniques.
περισσότερα