Υπολογιστική μελέτη της χημείας της καύσης μεθανίου και αερίου σύνθεσης: επίδραση της προσθήκης ιχνοστοιχείων οξειδίων αζώτου και θείου, εφαρμογές σε ναυτικούς κινητήρες

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή μελετά την επίδραση της εισαγωγής ιχνοστοιχείων (trace species) οξειδίων του αζώτου (ΝΟx) και οξειδίων του θείου (SOx) στην έναυση και καύση αερίου σύνθεσης (syngas) και μεθανίου (CH4) σε συνθήκες αντιπροσωπευτικές της λειτουργίας ναυτικών κινητήρων. Συγκεκριμένα, η διατριβή περιλαμβάνει την υπολογιστική μελέτη της επίδρασης της εισαγωγής NOx - SOx στην έναυση του μεθανίου, στην καύση αερίου σύνθεσης και μεθανίου σε συνθήκες αντιδραστήρα τέλειας ανάμιξης (Perfectly Stirred Reactor - PSR), στη στρωτή φλόγα προανάμιξης μεθανίου, την ανάπτυξη και βελτιστοποίηση σκελετικού μηχανισμού καύσης μεθανίου, την επέκτασή του με υπομηχανισμούς δημιουργίας NOx, δημιουργίας SOx και αλληλεπίδρασης αζώτου (N) και θείου (S), την αξιολόγηση του συζευγμένου μηχανισμού με σύγκριση με υπολογιστικά δεδομένα του λεπτομερούς συζευγμένου μηχανισμού και πειραματικά δεδομένα για καύση αερίου σύνθεσης και μεθανίου, και τέλος την πειραματική πιστοποίηση τμήματος των αποτελεσμάτων με π ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present thesis investigates the effects of the addition of nitrogen oxides (NOx) and sulphur dioxides (SOx) trace species on the ignition and combustion of methane (CH4) and syngas (CO-H2), at conditions representative of marine engine operation. In particular, the thesis includes the computational study of the effect of NOx - SOx addition on methane ignition, on syngas and methane combustion in Perfectly Stirred Reactor conditions, and on methane preximed laminar flame, the development and optimization of a skeletal chemical kinetic mechanism for methane combustion, its extension with NOx-SOx submechanisms and reactions associated with the interactions of nitrogen (N) and sulphur (S), the assessment of the assembled optimized skeletal mechanism against experimental data for syngas and methane combustion, and finally the experimental validation of part of the present numerical results with first experiments in a compressed natural gas (CNG) Otto engine. Further, to undertake numeri ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/58306
ND
58306
Εναλλακτικός τίτλος
Computational study of syngas and methane combustion chemistry: effect of NOx-SOx addition, application in marine engines
Συγγραφέας
Καζαγκάς, Δημήτρης (Πατρώνυμο: Χρήστος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής Μηχανολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Καϊκτσής Λάμπρος
Τριανταφύλλου Γεώργιος
Σκεύης Γεώργιος
Καρώνης Δημήτριος
Δημόπουλος Γεώργιος
Κολαΐτης Διονύσιος
Τομπουλίδης Ανανίας
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΆλλες Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογίες ➨ Μηχανική, γενικά
Λέξεις-κλειδιά
Χημική κινητική; Υπολογιστική ρευστοδυναμική; Άναλυση ρυθμού παραγωγής; Καύση; Σκελετικοί μηχανισμοί χημικής κινητικής
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.