Περίληψη
Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ) είναι σημαντικές επειδή συμβάλλουν σημαντικά στην οικονομία και την κοινωνία κάθε χώρας. Ωστόσο, οι ΜΜΕ αντιμετωπίζουν προβλήματα όσον αφορά τη διεθνοποίηση τους. Είναι ζωτικής σημασίας να κατανοήσουμε καλύτερα τους παράγοντες που επηρεάζουν τις ΜΜΕ όταν συμμετέχουν σε δραστηριότητες διεθνοποίησης, ώστε να αυξηθεί η συμβολή τους. Η υπάρχουσα βιβλιογραφία αναφέρει πολλαπλούς παράγοντες που επηρεάζουν θετικά ή/και αρνητικά τη διεθνοποίηση των ΜΜΕ, όπως η έρευνα και ανάπτυξη, η καινοτομία, το μέγεθος της επιχείρησης, οι ανθρώπινοι και οικονομικοί πόροι, και οι ανθρώπινες ικανότητες. Ωστόσο, υπάρχει περιορισμένη γνώση αναφορικά με την επίδραση των δομών εταιρικής διακυβέρνησης στη διεθνοποίηση των ΜΜΕ, παρά την αναγνωρισμένη από την βιβλιογραφία επίδραση που έχουν οι εταιρικοί ηγέτες στις στρατηγικές επιλογές των εταιρειών. Ο κύριος στόχος αυτής της έρευνας ήταν να διερευνήσει την επίδραση των κοινωνικο-δημογραφικών χαρακτηριστικών των μελών των διοικητικ ...
Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ) είναι σημαντικές επειδή συμβάλλουν σημαντικά στην οικονομία και την κοινωνία κάθε χώρας. Ωστόσο, οι ΜΜΕ αντιμετωπίζουν προβλήματα όσον αφορά τη διεθνοποίηση τους. Είναι ζωτικής σημασίας να κατανοήσουμε καλύτερα τους παράγοντες που επηρεάζουν τις ΜΜΕ όταν συμμετέχουν σε δραστηριότητες διεθνοποίησης, ώστε να αυξηθεί η συμβολή τους. Η υπάρχουσα βιβλιογραφία αναφέρει πολλαπλούς παράγοντες που επηρεάζουν θετικά ή/και αρνητικά τη διεθνοποίηση των ΜΜΕ, όπως η έρευνα και ανάπτυξη, η καινοτομία, το μέγεθος της επιχείρησης, οι ανθρώπινοι και οικονομικοί πόροι, και οι ανθρώπινες ικανότητες. Ωστόσο, υπάρχει περιορισμένη γνώση αναφορικά με την επίδραση των δομών εταιρικής διακυβέρνησης στη διεθνοποίηση των ΜΜΕ, παρά την αναγνωρισμένη από την βιβλιογραφία επίδραση που έχουν οι εταιρικοί ηγέτες στις στρατηγικές επιλογές των εταιρειών. Ο κύριος στόχος αυτής της έρευνας ήταν να διερευνήσει την επίδραση των κοινωνικο-δημογραφικών χαρακτηριστικών των μελών των διοικητικών συμβουλίων των εταιρειών, συμπεριλαμβανομένων των διασυνδέσεων των μελών των διοικητικών συμβουλίων, στη διεθνοποίηση των ΜΜΕ στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η μελέτη αυτή εξέτασε την υπόθεση ότι τα κοινωνικο-δημογραφικά χαρακτηριστικά των μελών των διοικητικών συμβουλίων επηρεάζουν τη διεθνοποίηση των ΜΜΕ στο Ηνωμένο Βασίλειο. H έρευνα χρησιμοποίησε μια θετικιστική φιλοσοφική θέση, συγκεντρώνοντας δεδομένα πάνελ που συλλέχθηκαν αυτόματα και χειροκίνητα από τη βάση δεδομένων FAME και τις οικονομικές εκθέσεις των ΜΜΕ. Το αποτέλεσμα ήταν ένα σύνολο δεδομένων που περιείχε 5.298 παρατηρήσεις σχετικά με τις ΜΜΕ και τους βιομηχανικούς κλάδους από το 2015-2021. Το αντιπροσωπευτικό δείγμα ήταν 773 ΜΜΕ στο Ηνωμένο Βασίλειο, σύμφωνα με τα πέντε κριτήρια που καθόρισαν την επιλογή του δείγματος. Τα αποτελέσματα έδειξαν τη θετική επίδραση των αλλοδαπών και των γυναικών μελών των διοικητικών συμβουλίων στη διεθνοποίηση των ΜΜΕ στο Ηνωμένο Βασίλειο, υποδεικνύοντας την ιδιαιτερότητα των δομών εταιρικής διακυβέρνησης των ΜΜΕ σε σύγκριση με τις δομές των πολυεθνικών εταιρειών. Επιπλέον, η σχέση μεταξύ των διασυνδέσεων των μελών των διοικητικών συμβουλίων και της διεθνοποίησης των ΜΜΕ ήταν αρνητική, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι δραστηριότητες των μελών των διοικητικών συμβουλίων και σε άλλες εταιρείες επηρεάζουν αρνητικά τη διεθνοποίηση των ΜΜΕ στο Ηνωμένο Βασίλειο. Τα αποτελέσματα επιβεβαίωσαν επιπλέον την εξαιρετικά περιστασιακή κατάσταση της θεωρητικής πρότασης αναφορικά με την επαγγελματική εμπειρία, σύμφωνα με την θεωρία των ανώτερων κλιμακίων, ειδικά όσον αφορά τις δραστηριότητες των μελών των διοικητικών συμβουλίων και σε άλλες εταιρείες, επιτρέποντας τον αυτοσχεδιασμό κατά την διεξαγωγή της έρευνας. Παρά το γεγονός ότι η θεωρία των ανώτερων κλιμακίων έχει περιορισμένη επεξηγηματική ισχύ όσον αφορά την επίδραση των σχέσεων μεταξύ των κοινωνικο-δημογραφικών χαρακτηριστικών των διοικητικών συμβουλίων, συμπεριλαμβανομένων των διασυνδέσεων των μελών των διοικητικών συμβουλίων, και της διεθνοποίησης των ΜΜΕ, η μελέτη αυτή επιβεβαίωσε έμμεσα τη θεωρία: οι Hambrick και Mason (1984) τόνισαν την ιδιαίτερη επιρροή των βιομηχανικών κλάδων και επιχειρήσεων με τις οποίες συνδέονται τα μέλη των διοικητικών συμβουλίων. Μπορεί να υπάρχουν κλάδοι και επιχειρήσεις που, λόγω της φύσης τους, έχουν διαφορετικές προτιμήσεις διεθνοποίησης των ΜΜΕ. Αυτή η μελέτη δεν επιβεβαίωσε όλες τις προτάσεις της θεωρίας των ανώτερων κλιμακίων, όταν το δείγμα περιελάμβανε όχι μόνο έναν, αλλά μια ποικιλία βιομηχανικών κλάδων. Συνολικά, τα ευρήματα έδειξαν ότι τα κοινωνικο-δημογραφικά χαρακτηριστικά των μελών των διοικητικών συμβουλίων, ιδίως η εθνικότητα, το φύλο και οι διασυνδέσεις των διοικητικών συμβουλίων, επηρεάζουν τη διεθνοποίηση των ΜΜΕ στο Ηνωμένο Βασίλειο. Έτσι, ενώ προηγούμενες μελέτες διερεύνησαν άλλες μεταβλητές που επηρεάζουν θετικά ή/και αρνητικά τη διεθνοποίηση των ΜΜΕ, η μελέτη αυτή επικεντρώθηκε στη σημασία της επίδρασης των υπευθύνων λήψης εταιρικών αποφάσεων στη διεθνοποίηση των ΜΜΕ στο Ηνωμένο Βασίλειο.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Small and medium-sized enterprises (SMEs) are important because they contribute significantly to the economy and society of every country. However, SMEs face problems regarding internationalisation. It is vital to increase our understanding of the factors that influence SMEs when engaged in internationalisation activities so that their contribution can be increased. The existing literature reports multiple factors that positively and/or negatively influence SMEs’ internationalisation, such as research and development, innovation, firm size and human and financial resources and capabilities. However, little is known about the effect of corporate governance structures on SME internationalisation, despite the acknowledged effect that corporate leaders have on strategic choices. The main aim of this research was to investigate the effect of board members’ socio-demographic characteristics, including board interlocks, on SME internationalisation in the UK. This study tested the hypothesis ...
Small and medium-sized enterprises (SMEs) are important because they contribute significantly to the economy and society of every country. However, SMEs face problems regarding internationalisation. It is vital to increase our understanding of the factors that influence SMEs when engaged in internationalisation activities so that their contribution can be increased. The existing literature reports multiple factors that positively and/or negatively influence SMEs’ internationalisation, such as research and development, innovation, firm size and human and financial resources and capabilities. However, little is known about the effect of corporate governance structures on SME internationalisation, despite the acknowledged effect that corporate leaders have on strategic choices. The main aim of this research was to investigate the effect of board members’ socio-demographic characteristics, including board interlocks, on SME internationalisation in the UK. This study tested the hypothesis that board members’ socio-demographic characteristics affect SME internationalisation in the UK. This research employed a positivist philosophical position, collating panel data that were collected both automatically and manually from the FAME database and SMEs’ financial reports. The result was a dataset that contained 5,298 observations on SMEs and industrial sectors from 2015−2021. The representative sample was 773 SMEs in the UK, in accordance with the five criteria that determined the target population. The findings showed the positive effect of foreign and female board members on SME internationalisation in the UK, indicating the distinctiveness of SMEs’ corporate governance structures compared to the structures of multinational corporations. Furthermore, the relationship between board interlocks and SME internationalisation was negative, indicating that board members’ business negatively affects SME internationalisation in the UK. The findings additionally confirmed the highly situational condition of the upper echelons theory’s career experiences proposition, specifically regarding board interlocks, which left ample room for improvisation while conducting this research. Despite the fact that the upper echelon theory has limited explanatory power regarding the effect of relationships between board of directors’ socio-demographic characteristics, including board interlocks, and SME internationalisation, this study indirectly confirmed the theory: Hambrick and Mason (1984) emphasised the specific influence of industrial sectors and firms with which board members are associated. There can be industries and firms that, due to their nature, have different SME internationalisation preferences. This study did not confirm all the upper echelons theory’s propositions when the sample included not just one but a variety of industrial sectors. Overall, the findings suggested that board members’ socio-demographic traits, especially nationality, gender and board interlocks, have an influence on the internationalisation of SMEs in the UK. Thus, while previous studies explored other variables that positively and/or negatively influence SME internationalisation, this study focused on the importance of corporate decision-makers’ influence on SME internationalisation in the UK.
περισσότερα