Η επίδραση ψυχοκινητικής αγωγής στη στατική ισορροπία και στη σχολική συμπεριφορά παιδιών με νοητική υστέρηση

Περίληψη

Τα παιδιά με Νοητική Υστέρηση (ΝΥ) παρουσιάζουν μειωμένη ισορροπία η οποία καθυστερεί την κινητική τους εξέλιξη και περιορίζει το επίπεδο λειτουργικότητας τους. Επιπλέον, οι γνωστικές και συμπεριφορικού τύπου δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, επηρεάζουν την σχολική τους απόδοση και επίδοση. Η ψυχοκινητική αγωγή αποτελεί μια ολιστική προσέγγιση κινητικής αγωγής που στοχεύει στην ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητα του κάθε παιδιού. Τα παιδιά εξασκούνται σε αντιληπτικές, κινητικές και αισθητηριακές δραστηριότητες, μαθαίνοντας να εντοπίζουν και να επεξεργάζονται τα διάφορα ερεθίσματα από το περιβάλλον τους, ενώ συγχρόνως βελτιώνουν όλες τις κινητικές ικανότητες που είναι απαραίτητες για την σωστή στάση και κίνηση του σώματος τους. Σκοπός της έρευνας ήταν η μελέτη της επίδρασης παρεμβατικού προγράμματος ψυχοκινητικής αγωγής στη στατική ισορροπία και στη σχολική συμπεριφορά παιδιών με ΝΥ. Στην έρευνα συμμετείχαν 20 παιδιά με ΝΥ, ηλικίας 8 έως 12 ετών. Τα άτομα χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, ομάδα π ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Children with Intellectual Disability (ID) demonstrate lower balance ability which results in substantial delays in motor growth and limits their function level. Moreover, cognitive and behavior difficulties which they face, affect their school performance. Psychomotor education comprises a holistic movement approach, with aim to improve all aspects of each child personality. Children practice in perceptual, motor, sensory activities and learn to localize and process the various inputs of their environment. Synchronously, they improve all the motor abilities which are essential for posture control and body movement. The aim of this study was to assess the effect of a psychomotor education program on static balance and school behavior of school aged children with intellectual disability (ID). Twenty children with ID, 8-12 years old participated in the study. They were assigned to two groups, one experiment and one control. The experiment group attended a 16 week psychomotor education pr ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/58294
ND
58294
Εναλλακτικός τίτλος
The effect of a psychomotor education on the static balance and school behavior of children with intellectual disability
Συγγραφέας
Νεοφωτίστου, Κωνσταντίνα (Πατρώνυμο: Χαράλαμπος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Εξεταστική επιτροπή
Φωτιάδου Ελένη
Γιαγκάζογλου Παρασκευή
Σιδηροπούλου Μαρία
Τσιμάρας Βασίλειος
Ευαγγελινού Χριστίνα
Γρούϊος Γεώργιος
Χριστούλας Κοσμάς
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική και Επιστήμες ΥγείαςΕπιστήμες Υγείας ➨ Αποκατάσταση
Λέξεις-κλειδιά
Νοητική ανεπάρκεια
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.