Εκπαίδευση παιδιών Ρομά: διδακτικές διαδικασίες, με εστίαση στο μάθημα των Φυσικών Επιστημών, που ενδυναμώνουν τη συμμετοχή των παιδιών και συμβάλουν στη σχολική τους πρόοδο
Περίληψη
Η έρευνα εξετάζει τους παράγοντες που διαμορφώνουν την εκπαιδευτική πορεία των παιδιών Ρομά αξιοποιώντας παιδαγωγικές αρχές των Paulo Freire και Janusz Korczak. Για την προώθηση της σχολικής προόδου των παιδιών, πραγματοποιήθηκε ανάλυση των διαδικασιών διδασκαλίας και μάθησης, με εστίαση στις φυσικές επιστήμες, ενώ αναδείχθηκαν τα στοιχεία που καθορίζουν την εκπαιδευτική τους εξέλιξη. Στο πλαίσιο αυτό, κατασκευάστηκε μαζί με τα παιδιά, ένα ερευνητικό μοντέλο διδασκαλίας και μάθησης, βασισμένο σε αρχές της απελευθερωτικής εκπαίδευσης με εργαλείο ανάλυσης το γεγονός ότι αντιμετωπίζουν συνθήκες φτώχειας, ρατσισμού και κοινωνικού αποκλεισμού. Το μοντέλο αυτό περιλαμβάνει: α) τη συμπεριφορά του δασκάλου, που χαρακτηρίζεται από σεβασμό και κατανόηση του παιδιού, β) την εκπαιδευτική διαδικασία, που βασίζεται στον διάλογο και στη συμμετοχή και γ) τον σκοπό, που επικεντρώνεται στον μετασχηματισμό της καταπιεστικής πραγματικότητας που βιώνουν τα παιδιά Ρομά, με συμμετοχή του ίδιων των παιδιών. Γ ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The research examines the factors that shape the educational path of Roma children using pedagogical principles of Paulo Freire and Janusz Korczak. In order to promote children's school progress, an analysis of teaching and learning processes was carried out, focusing on science, and the elements that determine their educational development were highlighted. In this context, a research model of teaching and learning was constructed together with the children, based on principles of liberating education, with the fact that they face conditions of poverty, racism and social exclusion as an analytical tool. This model includes: a) the teacher's behavior, characterized by respect and understanding for children; b) the educational process, based on dialogue and discussion in the classroom, participation in classroom activities; and c) the goal, focused on the transformation of the oppressive reality experienced by Roma children, with the participation of the children themselves. In addition ...
περισσότερα
![]() | Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα
(μέχρι και: 1/2027)
|
|
Στατιστικά χρήσης

ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
Πηγή: Google Analytics.

ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.

ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.